کارگردان سریال تعبیر وارونه یک رویا گفت: برای برخورداری از نقد مصفانه، پاسخ مسئولانه در جامعه باید به جای تخریب یکدیگر، گفت‌وگو کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون جیرانی کارگردان سینما و تلویزیون روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: برای برخورداری از نقد مصفانه، پاسخ مسئولانه در جامعه باید به جای تخریب یکدیگر، گفت‌وگو کنیم. تحمل اولین مسئله‌ای است که برای رشد نقد باید مورد توجه قرار گیرد، تحمل نقد مخالف را داشته باشیم و به گفت‌وگوی منصفانه بپردازیم.
 
وی با بیان این که صاحبان تفکرهای مختلف می‌توانند در جامعه گفت‌وگو کنند، بیان کرد: در فضای تخریب هیچ کس به نتیجه نمی‌رسد و باید گفت‌وگو را در فضای آرام و با آرامش همراه با نقد انجام داد.
 
این کارگردان با اشاره به این که نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها محل برخورد سلایق و تفکرات مختلف است، ادامه داد: در این نمایشگاه بسیاری از مردم با سلایق مختلف آشنا شده و می‌توان به تبادل نظر و گفت‌وگو به دور از تنش همراه با تحمل پرداخت.
 
به گفته جیرانی، رسانه‌ها مهمترین نقش خود را در ایجاد فضای طبیعی و آرام می‌توانند داشته باشند.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره نقش رسانه در هویت بخشی نسل آینده افزود: وجود شرایط خاص در کشور باعث شده بسیاری از افراد حرف دل خود را بر زبان نیاورند و در واقع نوعی خودسانسوری حاکم است.
 
سردبیر روزنامه سینما اظهار داشت: در این فضا بسیاری از حرف‌ها گفته نمی‌شود و رسانه‌ها در فضای شفاف و طبیعی می‌توانند نقش موثری داشته باشند.
 
وی با اشاره به این که فشار اقتصادی همه مسایل را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار امیدواری کرد: با اجرای برجام و گشایش اقتصادی بسیاری از خواسته‌های مردم عملی شود.
 
منبع: ایرنا
 
انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.