دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ورود تمام وسایل نقلیه موتوری فاقد کلاه ایمنی به مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز جلوگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با توجه به بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های غیر واگیر از جمله سوانح ترافیکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تاریخ پانزدهم آبان ماه، از ورود تمام وسایل نقلیه موتوری فاقد کلاه ایمنی به مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز جلوگیری می کند.

 مسئول واحد بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به بالا رفتن سطح بهداشتی در جوامع، میزان ابتلا به بیماری های واگیر، تا حدی کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر چیزی که اهمیت بیشتری به خود اختصاص داده شیوع بیماری های غیر واگیر و در رأس آن بیماری های قلبی، سرطان ها و سوانح رانندگی و آمار بالای مرگ و میر ناشی از آن است.

دکتر سید حسام الدین نبوی زاده با اشاره به بالا بودن سطح حوادث ناشی از تصادفات رانندگی به خصوص در موتورسواران در جوامع امروز، افزود: با توجه به ایمنی کمتر موتورسیکلت ها و عدم توجه به  استفاده از وسایل ایمنی به ویژه کلاه ایمنی، این افراد آمار بالاتری از مرگ و میر  و فلج عضلات را دارند.

وی آماده کردن زیرساخت های مناسب برای یک اقدام مهم را امری حیاطی دانست و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای اقدامات پیشگیرانه خود، از تردد موتورسواران بدون کلاه ایمنی به تمامی مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی زیرمجموعه  خود در سطح استان فارس از تاریخ  پانزدهم آبان ماه جلوگیری می کند.

این مقام مسئول در امور بیماری های غیر واگیر با ابراز امیدواری درباره فرهنگ سازی مناسب، با اجرای این طرح و بالا رفتن تردد تعداد موتورسواران استفاده کننده از کلاه ایمنی در استان فارس، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در همین راستا اقدام به چاپ و توزیع نشریه ماهانه با موضوع موارد پیشگیرانه بیماری های غیر واگیر در مراکز اداری و درمانی زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان، تعدادی از نانوایی ها و مدارس پرجمعیت شیراز کرده است.

دکتر نبوی زاده همچنین از برگزاری سمینار پیشگیری از بیماری سرطان در  هشتم دی ماه امسال،  همزمان با هفته سرطان برای معرفی راهکارهای ساده پیشگیری از ابتلا به این بیماری خبر داد.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.