کرمان؛

طرح مشکلات بهزیستی با حضور مجمع نمایندگان استان کرمان

مجمع نمایندگان استان کرمان طی نشستی در محل بهزیستی استان کرمان با مدیرکل و معاونین بهزیستی در جریان فعالیت ها و طرحهای بهزیستی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی بهزیستی استان ، در این نشست مدیرکل بهزیستی از پیگیریها و همراهیهای مجموعه نمایندگان در اجرای برنامه های بهزیستی تقدیر کرد و گفت : در ساختارهای دولتی همواره برنامه ریزی برای کاهش آمار جامعه تحت حمایت مد نظر می باشد که متاسفانه در ساختار بهزیستی بدلیل عدم اختصاص اعتبار کافی برای اجرای فعالیت ها و موازی کاری در دستگاههای حمایتی و اجتماعی موجب شده تا خروج جامعه هدف نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش نیز داشته اند .

صادق زاده به اجرای اولین طرحها توسط بهزیستی کرمان برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: مجموعه بهزیستی در استان به این نتیجه رسید برای اینکه بتوانیم قدمهایی در مسیر کاهش آسیب و پیشگیری از معلولیت ها برداریم باید از امکانات و فرصتهای درون استان استفاده کرد.

وی انعقاد تفاهم نامه بهزیستی با آموزش و پرورش و علوم پزشکی جهت عدم ثبت نام کودکانی که معاینات چشم انجام نداده اند در مدارس، تفاهم نامه بهزیستی و ثبت احوال به منظور عدم ارایه شناسنامه به والدینی که معاینات غربالگری شنوایی انجام نداده اند و تفاهم نامه بهزیستی با سازمان ثبت اسناد بمنظور جلوگیری از اجرای عقد زوجینی که مشاورات ژنتیک و آزمایشات ژنتیک را برای کاهش معلولیت انجام نداده اند را از جمله طرحهایی برشمرد که برای جلوگیری از پیشگیری از معلولیت ها برای اولین بار در کشور دراستان کرمان اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی اجرای طرح مدیریت راهبردی کاهش آسیب های روانی اجتماعی با رویکرد اجتماع محور را اولین طرح کاهش آسیب اجتماعی در کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد با اجرای این طرح و عملیاتی شدن آن برای کاهش آسیب های اجتماعی از ظرفیت های محلات و خود مردم به نحو احسن استفاده خواهد شد .

در ادامه این نشست دکتر محسنی بندپی معاون وزیر و ریاست سازمان بهزیستی کشور بصورت ویدئو کنفرانسی به طرح مشکلات بهزیستی با مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی پرداخت .

در این نشست توجه به بحث حل مشکلات مددجویان ،پرداختن به مسایل محرومیت ها در جنوب استان ،پیگیری افزایش اعتبارات بهزیستی بر اساس بعد مسافت و مشکلات و محرومیت های منطقه و پیگیری حقوق پرسنل بهزیستی متناسب با دیگر کارکنان دولت از جمله مواردی بود که در این جلسه طرح و مقرر شد تا با پیگیریهای نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و همراهی دیگر ادارات کل بهزیستی استانها به همراه نمایندگان خود به نتایج مثبت و اثربخشی برسد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.