کرمان؛

تأکید دامپزشکی کرمان بر برخورد با متخلفان حمل دام فاقد مجوز

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان از برخورد شدید با متخلفانی که بصورت غیر مجاز اقدام به حمل و نقل دام می کنند، خبر داد .

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ معرفی دامهای فاقد مجوز حمل به عنوان عرضه خارج از شبکه از مواردی بود که در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز که در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت.

در این جلسه دکتر حسین رشیدی بر نقش محوری دامپزشکی در تامین امنیت غذایی ، ارتقاء بهداشت عمومی و سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: دامپزشکی با بهره گیری از سامانه یکپارچه قرنطینه بر سلامت فرآوردهای دامی از مزرعه تا زمان مصرف نظارت دارد .

وی از همکاری نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و کمیسون مبارزه با قاچاق دام استان تشکر کرد و خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.

در این نشست مقرر شد با توجه به اهمیت کنترل ورود دام و فرآوردهای دامی به استان، برای جلوگیری از شیوع بیماریهای اگزوتیک، نیروی انتظامی در خصوص کنترل و معرفی محموله های دام فاقد مجوز به دستگاه قضایی همکاری لازم را داشته باشد .

از دیگر مصوبات این جلسه برخورد نگهبان شهرداری مستقر در کشتارگاههای دام بود که بر این اساس، نگهبان شهرداری در کشتارگاه باید از ورود دامهای فاقد مجوز به کشتارگاه جلوگیری بعمل آورد و محموله های دام فاقد مجوز به تعزیرات حکومتی معرفی شوند .

در پایان این جلسه ضمن معرفی سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی، اعلام شد: گواهی های حمل دام سامانه یکپارچه قرنطینه از طریق پیامک به شماره 30008903 قابل کنترل و بررسی است که تمامی حمل و نقل دام کشور بر پایه همین سامانه استوار و قابل پیگیری می باشد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: دام ، حمل ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.