معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت:30 درصد از فعالیت های معدنی کشور در استان کرمان انجام می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد افزود: بیش از 42 درصد ارزش تولیدات مواد معدنی در استان کرمان تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی را از سال گذشته آغاز کرده ایم، ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل حوزه معدنی استان کرمان، بلوکه شدن برخی معادن توسط افراد فاقد توان فنی و مالی بود که در سال گذشته با پیگیری های استاندار کرمان این موضوع بررسی و رفع شد.

وی گفت: در سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی معادن بزرگ به بخش خصوصی واگذار شد تا هر چه زودتر به بهره برداری برسند و بتوان در آینده مواد اولیه کارخانه های در دست احداث استان را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین اصل درحوزه معدن، اکتشافات است، اظهار کرد: 99.6 درصد از ارزش معدنی استان کرمان مربوط به معادنی از جمله مس سرچشمه، گل گهر، زغال سنگ و کرومیت اسفندقه است که این امر نشان می دهد که در حوزه معدن بزرگ مقیاس بودن می تواند مشکلات را حل کند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر 14 هزار هکتار از پهنه استان کرمان برای اکتشاف اختصاص یافته است.

وی گفت: در حال حاضر استان کرمان 35 درصد از حقوق دولتی را وصول می کند واگر بتوانیم آن را در توسعه زیرساخت معدن بیاوریم موجب افزایش وصول حقوق دولتی می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: فعالیت ، معدن ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.