مدیر فرودگاه گناباد گفت: ساخت این فرودگاه تاکنون 40 درصد پیشرفت اجرایی داشته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عباس اسدی افزود: مراحل اجرایی ساخت فرودگاه گناباد از سال 1372 آغاز شد و تا سال 1382 تنها باند خاکی آن اجرا شده بود.

وی گفت: ساخت باند به عرض 45 و طول دو هزار و 700 مترمربع شروع و در سال 1393 به بهره برداری رسید.

مدیر فرودگاه گناباد افزود: مرحله دوم ساخت این فرودگاه شامل پایانه تیر ماه گذشته از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار شد و از شهریور ماه آغاز، گودبرداری، بتن ریزی و فوندانسیون این سالن انجام شد.

اسدی گفت: در ادامه مرحله دوم نیز ساخت فرودگاه گناباد اسکلت بندی پایانه به طول چهار هزار مترمربع شروع شده و سال آینده به اتمام می رسد.

وی افزود: مرحله سوم ساخت فرودگاه گناباد شامل تجهیز و اجرای بقیه بناهای آن نظیر ساختمانهای نیروی انتظامی، سوخت رسانی و سپاه و همچنین محوطه سازی از خرداد ماه سال 1395 آغاز می شود.

مدیر فرودگاه گناباد با بیان اینکه تاکنون حدود 70 میلیارد ریال برای ساخت فرودگاه گناباد هزینه شده و برای تکمیل آن حدود 250 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است گفت : تامین اعتبار جاده دسترسی از ابتدای بلوار فرودگاه به سمت پایانه آن به طول هزار و 700 مترمربع از مهرماه سال گذشته و از زمان فرمانداران سابق این شهر در دستور کار قرار داشت ولی تاکنون اقدام موثری در این زمینه انجام نشد.

اسدی افزود: تنها ساخت این جاده دسترسی نیازمند 70 میلیارد ریال اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار ساخت فرودگاهها باید از منابع هر استان و شهرستان تامین شود گفت: در صورتی که مسئولان استان به تعهدهای خود برای ساخت این فرودگاه بیش از پیش عمل کنند فرودگاه گناباد در نیمه نخست سال 1396 به بهره برداری می رسد.

مدیر فرودگاه گناباد خاطر نشان کرد :با اعلام آمادگی برخی شرکتهای هواپیمایی بعد از بهره برداری از فرودگاه گناباد، از این فرودگاه به مقصدهای تهران، زاهدان و شهرهای شمال کشور پروازهایی برقرار می شود.

اسدی گفت: با توجه به موقعیت شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی و همجواری با مناطق شمالی استان خراسان جنوبی راه اندازی فرودگاه این شهر یکی از قابلیتهای مهم برای انتقال مسافر محسوب می شود.

هم اکنون خراسان رضوی دارای دو فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد و سبزوار است و فرودگاههای شهید مدرس کاشمر و گناباد نیز در این استان در حال ساخت هستند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.