نعمت‌زاده روابط بانکی حمل و نقل و ارتباط مستمر و فعال کشتیرانی را از موانع توسعه روابط میان ایران و آفریقای جنوبی عنوان کرد و گفت: باید خط پرواز مستقیم میان دو کشور برقرار شود.

روابط بانکی و حمل و نقل از موانع توسعه روابط ایران و آفریقای جنوبیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در نشست همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آفریقای جنوبی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین گروه اقتصادی و تجاری از آفریقای جنوبی به ایران سفر کرده گفت: این سفر باید سرآغازی برای همکاری‌های جدی در آینده باشد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در سال‌های گذشته برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و ایجاد یک شرکت مشترک سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی سفری به آفریقای جنوبی داشتیم و در طی این سفر توافق برای سرمایه‎گذاری به صورت 50- 50 صورت گرفت اما متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل فشارهای کشورهای غربی سرمایه‌گذاران آفریقایی ایران را به طور موقت ترک کردند و امیدواریم در شرایط جدید شاهد بازگشت آنان و سایر سرمایه‌گذاران آفریقایی به ایران باشیم.

نعمت‌زاده تصریح کرد: میان ایران و آفریقای جنوبی زمینه همکاری‌های بسیار زیادی فراهم است و با توجه به اینکه در ایران منابع گازی فراوانی وجود دارد این بخش می‌تواند منشأ سرمایه‌گذاری آفریقا در ایران باشد.

وزیر صنعت، فولاد و معادن را از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو کشور عنوان کرد و گفت: ما در آفریقا معدنی داریم که علاقمند به سرمایه‌گذاری مشترک در این بخش هستیم.

به گفته وزیر صنعت دولت تدبیر و امید گسترش روابط بین‌المللی با سایر کشورها در اولویت خود قرار داده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به موانع میان توسعه روابط میان دو کشور گفت: روابط بانکی یکی این موانع است که بدون آن توسعه تجارت هیچ معنا و مفهومی ندارد و مشکل دیگر در بخش توسعه روابط، حمل و نقل است که حتما باید پرواز هوایی مستقیم میان ایران و آفریقای جنوبی برقرار شود.

نعمت‌زاده ادامه داد: ارتباط مستمر و فعال کشتیرانی باید میان دو کشور برقرار شود که امیدواریم با رفع تحریم‌ها شاهد آن باشیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار