صدور گواهی عدم اعتیاد غیر واقع برای ثبت ازدواج جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرماندار بناب صبح امروز در کارگروه امور بانوان شهرستان بناب که با محوریت مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده بود بر صدور صحیح گواهی عدم اعتیاد برای ثبت ازدواج تاکید کرد و گفت: اگر به هر عللی این گواهی خلاف واقع صادر شود و در پی آن خانواده ای تشکیل و بعد از مدتی از هم پاشیده شود با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد .

فرج الهی همچنین با اشاره به اینکه در برخی از آرایشگاههای زنانه انواع قرض های اعتیاد آور و روانگردان توزیع می شود از اتحادیه های ذیربط و نیروی انتظامی خواست براین مراکز نظارت دقیق داشته باشند .

وی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتیاد در بین زنان گفت: تا یک سال گذشته فقط 6درصد مصرف کنندگان مواد مخدر رابانوان تشکیل می دادند که این آمار امسال به 10 درصد رسیده است .

فرماندار بناب اعتیاد ، طلاق و برخی از ناهنجاریهای اجتماعی را از عوامل مهم و تهدید کننده بانوان ذکر کرد و افزود : مسئولیت هرگونه احمال کاری در خصوص بانوان و عدم توجه به نیاز های آنان با کارگروه فرهنگی و اجتماعی بانوان است و باید با اجرای سیاست های ابلاغی به این کارکرو در جهت ایجاد شور و نشاط در بین بانوان تلاش مضاعف صورت گیرد.

فرج الهی آشنایی زنان با نواع مواد مخدر ، تقویت باورهای دینی و آموزش خانواه را از مهمترین برنامه های کاری این کارگروه اعلام کرد.

وی در ادامه افزود : متاسفانه از جامعه بزرگ بانوان که رکن اساسی کشور می باشند غفلت شده و این موضوع صدمات جبران ناپذیری را ببار آورده است.

فرماندار بناب افزایش تحصیلات تکمیلی، توجه به بهداشت و زمینه سازی فعالیت های اجتماعی برای بانوان را ضروری دانست و گفت: مسئولین و مدیران ادارات باید زمان لازم را برای بانوان شاغل فراهم آوردند تا در زمینه های فوق فعالیت داشته باشند.

فرج الهی با اشاره اقدامات نیروی انتظامی در کاهش مصرف و توزیع مواد مخدر گفت:در ماه های گذشته 7 منطقه آلوده شهرستان پاکسازی شده که 9 معتاد خانم و 4 توزیع کننده زن مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی افزود: بااجرای برنامه های پیشگیرانه نیروی انتظامی وآموزش های لازم تا پایان امسال هیچ گونه معتاد متجاهر در سطح شهر دیده نخواهد داشت.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.