صادقی گفت: در حال حاضر بحران آب به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با بیان اینکه موضوع آب یک مسئله بحرانی و حاد است که کل کشور با آن درگیر است گفت: باید تلاش کنیم در زمینه تعادل‌سازی و جداسازی آب در بخش کشاورزی و شرب برنامه‌هایی را تدوین و اجرا کنیم.

استاندار قم وحدت دستگاه‌های اجرایی را مورد توجه قرار داد و افزود: وحدت و همکاری میان دستگاه‌های اجرایی سبب بهبود فعالیت‌ها در استان می‌شود چرا که  مشکلات کم‌آبی و خشکسالی را مسئولان کشور قبول دارند زیرا این بحران غیرقابل انکار است.

صادقی با بیان اینکه در برابر آیندگان موظف هستیم خاطر نشان کرد: باید منابع طبیعی را به درستی مورد استفاده قرار دهیم.

سیدحسن رضوی نیز با بیان اینکه قم در معرض سیلاب قرار دارد، گفت: به این خطر توجه جدی نمی‌شود و سیاری از استان‌های کشور امسال در معرض سیل خواهند بود، از همین رو باید نقاط حادثه‌خیز شناسایی شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های لازم را برای پیشگیری از سیلاب و کاهش حوادث احتمالی انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را برای بحران آب انجام نداده‌ایم و امروز دچار بحران شده‌ایم که باید بهای این امر را پرداخت کنیم.

رضوی گفت: حاکمیت مصرف آب در استان وجود نداشته است، در حال حاضر در استان درصد بالایی منابع تجدیدپذیر داریم که باید به درستی از آنها استفاده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در پایان گفت : وزارت نیرو تنها به شعار دادن اکتفا کرده و به صورت بخشنامه‌ای عمل می‌کند؛ به گونه‌ای که هیچ عزمی برای انجام برنامه‌های خود ندارد و این امر سبب آسیب دیدن این وزارتخانه می‌شود.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: بحران ، کم آبی ، معظل ملی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.