در جشنواره علم و عامه که برای اولین بار توسط موزه‌ی علم و فناوری برگزار شد، 160 اثر در معرض دید عموم قرار گرفتند.

سیف‌الله جلیلی رییس موزه ی علوم و فناوری در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص جشنواره‌ی علم و عامه که امروز در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: این جشنواره برای اولین بار با هدف ایجاد ارتباط میان مردم عادی و علم برگزار شده است، حضور در این جشنواره و ارائه‌ی طرح‌ها و اختراعات محدودیت سنی ندارد و آثار در بخش‌های جنگ‌های علمی، ساخت وسایل و کلیپ‌های علمی می‌باشند.

به گفته‌ی وی از میان 300 طرح ارائه شده، حدود 160 اثر برگزیده شده‌اند که در معرض دید عموم قرار می‌گیرند و طرح‌هایی که با تأیید کمیته‌ی داوری و عموم مردم به مرحله‌ی نهایی می‌رسند، در نمایشگاه دائمی قرار خواهند گرفت.

جلیلی با اشاره به مشکلات موزه‌ی علم و فناوری بیان کرد: این موزه حدود چهار سال است که مشغول به کار می‌باشد و با این حال مردم آشنایی کامل را با این موزه ندارند. برگزاری نمایشگاه‌های بسیار در کشور می‌تواند این مشکلات را حل کند.

طباطبایی نایب رییس کمیته ملی موزه‌های ایران در همین زمینه اظهار داشت: موزه‌ی علم و فناوری که در طبقه‌ی دوم ساختمان کتابخانه‌ی ملی سابق واقع است، فضای کافی را برای برگزاری نمایشگاه‌ها و راه‌اندازی گالری‌ها دارد.

امیدواریم مسئولین متوجه اهمیت این موزه و نقش آن در نظام آموزشی و فرهنگی کشور باشند و بستر خوبی برای فعالیت‌های بیشتر را فراهم کنند.

وی در پایان افزود: برگزاری این گونه جشنواره‌ها توسط موزه‌ی علم و فناوری، بیانگر این موضوع است که موزه‌ها فقط نگهدارنده‌ی اتفاقات گذشته نیستند بلکه حفاظت را در کنار شناخت و معرفی انجام می‌دهند و به عنوان یک عامل توسعه مطرح هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار