وزارت خارجه روسیه درباره این مذاکرات تلفنی اعلام کرد: حل و فصل سیاسی بحران سوریه مورد تاکید دو مقام ایرانی و روسی قرار گرفت.

معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه بحران یمن و سوریه را بررسی کردندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،«حسین امیرعبداللهیان» و «میخاییل بوگدانف» معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه در ادامه رایزنی های خود درباره اوضاع کشورهای منطقه روز پنجشنبه در یک گفت وگوی تلفنی بحران یمن و سوریه را بررسی و بر لزوم اتخاذ راهکار فوری حل سیاسی مشکلات این دو کشور تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه درباره این مذاکرات تلفنی اعلام کرد: حل و فصل سیاسی بحران سوریه مورد تاکید دو مقام ایرانی و روسی قرار گرفت.

بنا به این گزارش، معاون امورعربی و آفریقای وزارت خارجه ایران و نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا، همچنین در باره راهکار مورد تاکید دو کشور برای انجام مذاکرات سوری- سوری برای حل و فصل بحران سوریه بدون مداخله و فشار خارجی و ضرورت مشارکت گروه های مختلف مذاکره کردند.

باگدانوف بر ضرورت حضور ایران در نشست بعدی وین در مورد سوریه تاکید کرد و نقش کشورمان را در کمک به حل بحران دمشق، اساسی برشمرد.

ایران و روسیه از آغاز بحران سوریه و آغاز حملات هوایی ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان علیه یمن که تاکنون چندین هزار کشته و ده ها هزار آواره برجای گذاشته است، بر لزوم حل سیاسی بحران دو کشور تاکید کرده اند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار