ادعای بی‌اساس بحرین: پنج شیعه به جرم انتقال اطلاعات به ايران به حبس محکوم شدند

دادگاه منامه ادعا کرد پنج شیعه بحرینی را به جرم انتقال اطلاعات به ایران(!) به حبس ابد و خلع تابعیت محکوم کرده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ دادگاه منامه روز پنجشنبه ادعا کرد پنج شیعه بحرینی را به جرم انتقال اطلاعات به ایران(!) به حبس ابد و خلع تابعیت محکوم کرده‌است. 

یک منبع قضایی ادعا کرد این پنج نفر- که سه نفر از آنها به ایران فرار کرده اند- به جرم برقراری ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به منظور ارتکاب حملات در بحرین تحت پیگرد قرار گرفتند. 

این منبع اعلام کرد دو متهم دیگر که در دادگاه حاضر شدند این اتهامات را تکذیب کردند.

مقامات بحرین همچنین روز چهارشنبه مدعی شدند یک «سازمان تروریستی» وابسته به ایران را منهدم و 47 نفر را دستگیر کرده‌اند. به ادعای این مقامات به این ترتیب وقوع حملاتی قریب الوقوع در این کشور خنثی شد. 

این خبر در فضایی پرتنش بین بحرین و ایران اعلام شد. منامه سفیر این کشور در تهران را فراخواند و ماه گذشته کاردار ایران در بحرین را «عنصر نامطلوب» خواند. 

منامه روز چهارشنبه بار دیگر در اقدامی مضحکانه تهران را «به مداخله در امور داخلی بحرین و تلاش برای بی ثبات کردن این کشور از طریق حملات تروریستی متهم کرد.»

بحرین از آغاز سرکوب جنبش اعتراضی شیعیان در سال 2011 به صحنه خشونت ها تبدیل شده است. شیعیان بحرین خواهان اصلاحات سیاسی در نظام حاکم بر این کشور هستند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار