دبیر سابق دپارتمان داوری گفت: یداله جهانبازی اشتباه تأثیرگذاری در نتیجه بازی داشت و موجب شروع شدن فشار روحی جامعه داوری شد.

غضبان: وضعیت داوری قرمز است

دبیر سابق دپارتمان داوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان از وضعیت قرمز در داوری فوتبال گفت: داور بازی پرسپولیس- ذوب‌آهن اشتباه تأثیرگذار در بازی داشته و با اخراج اشتباه دروازه‌بان پرسپولیس موجب شد فشار روی جامعه داوری مجدد شروع شود.

غضبان همچنین اظهارکرد: جهان بازی بعد از اشتباه وحشتناک خود، در تمام صحنه ها با ذهنیت جبران آن اشتباه به نفع پرسپولیس سوت زد.

اگر چه تشخیص صحنه که منجر به اخراج دروازه‌بان پرسپولیس شد بسیار سخت بود، و داوران با تجربه در صحنه‌های مشکوک، معمولا همه جوانب را رعایت می‌کنند.

اضافه وزن داور در عملکرد آن تأثیرداشت

دبیر سابق کمیته داوران درباره آمادگی جسمانی یداله جهان‌بازی هم خاطرنشان کرد: داور بازی بسیار سنگین بود و این اضافه وزن باعث می‌شود داور زودتر خسته شود و نتواند در صحنه ها ظاهر باشد و روح و روان داور این بخاطر بهم می‌ریزد و زمینه ساز اشتباهات مرگبار می‌شود.

چیدمان داوری مشکل دارد

غضبان درباره چیدمان داوری‌ها هم افزود: رئیس دپارتمان نمی‌توانند اشراف کامل روی عملکرد داوران داشته باشد و فقط به گزارش و نمره ناظر بسنده می‌کند، در حالی که نمره نظارت نمی‌تواند ملاک خوبی برای چیدمان داوری باشد.

وزن دپارتمان داوری پایین است

پیشکسوت داوری درباره راه حل فرار از بحران داوری هم گفت: بحث چیدمان داوری یک هنر است ولی یک نفر نمی‌تواند هم کارهای روزمره داوری را انجام دهد و هم روی داوران نظارت کند و فقط بصورت گروهی و شورایی می‌توان این مشکل را رفع کرد و در حال حاضر افراد حاضر در دپارتمان داوری در حد و اندازه‌های نیستند که بتوانند به مسعود عنایت در بحث نظارت دقیق عملکرد داوران کمک کند و باید اتاق فکر تشکیل شود.

تشکیل اتاق فکر برای نظارت روی عملکرد داوران ضروری هست

مسئول سابق دپارتمغان داوری درباره لزوم ایجاد اتاق فکر برای نظارت روی عملکرد داوران هم اضافه کرد و گفت: فدراسیون فوتبال باید جدا از کارهای روزمره دپارتمان داوری برای نظارت دقیق و بهتر روی عملکرد داوران باید با تشکیل یک اتاق فکر مشورتی که هر هفته 3ناظر داوری و درروز 2شنبه با بررسی فیلم قضاوت داوران،عملکرد داور را آنالیز کنند و آنرا با نمرات ناظران مقایسه کنند.

البته به این جمع باید دبیر نظارت و رئیس دپارتمان داوری را نیز اضافه شودند و تشویق و توبیخ‌ها و چیدمان‌ها بر اساس آن انجام شود و تصمیم‌مان باید بصورت شورایی انجام شود و فکر مسعود عنایت در طول هفته فقط درگیر چیدمان است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار