هکرها و مجرمان سايبري با استفاده از روش جديد کليک دزدي، کاربران اينترنتي را در دام خود مي‌اندازند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ "حسين رضايي " گفت:هکرها و مجرمان سايبري با استفاده از روش جديد کليک دزدي، کاربران اينترنتي را در دام خود مي‌اندازند؛ در اين روش کاربر بدون اينکه بداند با يک کليک ساده موجب بروز اتفاقي ناگوار براي رايانه خود مي‌شود و ناخواسته در دامهکرهاگرفتار مي شوند.


وي افزود: به عنوان مثال هکرها از آگهي‌هاي تبليغاتي يا جملاتي مانند "هرگز روي اين فايل کليک نکنيد" و غیره که مي‌تواند هر کاربري از مبتدي گرفته تا پيشرفته را دچار وسوسه کند، استفاده مي‌نمايند بنابراين رعايت نکات ايمني براي در امان ماندن از اين خطرات بسيار مهم و ضروري است.

اين مقام انتظامي ادامه داد: کليک‌هاي مشکوک، اغلب کاربر را به صفحاتي راهنمايي مي‌کند که داراي کدهاي مخرب يا توضيحات فريبنده است.

رضايي تصريح کرد: فايل‌هاي مخرب اينترنتي ممکن است در قالب يک ايميل معمولي ارسال شود که لينکي را با خود همراه دارد که به نظر مي‌رسد اين لينک در نهايت به فايل ويديويي،خبر مهم يا مطلبي جالب مي‌رسد اما با کليک روي اين لينک، کاربر به صفحه مورد نظر هکر منتقل مي‌شود.

رئيس پليس فتا استان يزد در خاتمه به کابران هشدار داد: هکرها در همه جا حضور دارند و بايد به ياد داشته باشيم آنهاهميشه يک کامپيوتر خاص را هدف قرار نمي دهندبنابراين بر روي سيستم خود يک آنتي ويروس معتبر نصب و مرتبا آن را بروز رساني کنيد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.