عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: عدم ارائه برنامه ششم توسعه در زمان مقرر یک تخلف قانونی از سوی دولت محسوب می‌شود.

"موسی‌الرضا ثروتی" عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دولت باید قبل از ارائه لایحه بودجه سال 95 به مجلس برنامه ششم توسعه را ارائه کند، اظهار کرد: بررسی و تصویب برنامه ششم توسعه نیاز به سه ماه زمان دارد و این در صورتی است که طبق آیین‌نامه داخلی لایحه بودجه باید 15 آذر ماه به مجلس ارائه شود.

نماینده بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان با اشاره به اینکه لایحه بودجه بر مبنای برنامه ششم توسعه بررسی و تنظیم می‌شود، تصریح کرد: اکنون دیگر تا آذر ماه فرصتی باقی نمانده است لذا تنظیم لایحه بودجه سال 95 براساس برنامه ششم توسعه نخواهد بود.

وی ادامه داد: این امر یک آسیب جدی برای برنامه‌ریزی کشور محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه تذکرات بسیاری در این مورد به دولت داده شده است، گفت: دولت هفته گذشته در پی آن بود که لایحه یک فوریتی شامل قوانین دائمی برنامه‌ها را به جای برنامه ششم توسعه جایگزین کند اما نمایندگان مجلس به آن رای منفی دادند.

ثروتی با اشاره به اینکه اراده دولت بر ارائه لایحه بودجه سال 95 و برنامه ششم توسعه به طور همزمان است، تصریح کرد: عدم ارائه برنامه ششم توسعه در زمان مقرر یک تخلف قانونی از سوی دولت محسوب می‌شود و مجلس در این مورد تنها می‌تواند به دولت تذکر دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت قبل نیز در ارائه برنامه توسعه پنجساله با تاخیر عمل کرد لذا برنامه چهارم توسعه برای یک سال تمدید شد.

ثروتی خاطرنشان کرد: احتمالا برنامه پنجم توسعه نیز یک سال دیگر تمدید شود و این یک آسیب در نظام برنامه‌ریزی کشور محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار