عضو کمیسیون مصونیت و امتیازات نمایندگان مجلس افغانستان معتقد است افغانستان و ایران دو کشور دوست و همسایه هستند که می‌توانند با استفاده از ظرفیت پارلمان‌های خود امنیت مرزهای دو کشور را تأمین کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور محمد طیب عطا در خصوص انتقاد جمهوری اسلامی ایران نسبت به ناامنی مرز بین افغانستان و این کشور، گفت: افغانستان نسبت به ناامنی مرزهای خود واقف است و در این خصوص از دولت‌های همسایه کمک می‌خواهد.

عضو کمیسیون مصونیت و امتیازات نمایندگان مجلس افغانستان بر همین اساس به نقش پارلمان ایران برای ایجاد امنیت مرزها اشاره و عنوان کرد: پارلمان ایران می‌تواند با پارلمان افغانستان صحبت کرده و از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکل امنیت مرز دو کشور استفاده کند.

وی در ادامه با استقبال از همکاری ایران برای تأمین امنیت مرز افغانستان و ایران، یادآور شد: ما دو کشور دوست و همسایه هستیم و امنیت کشور همسایه امنیت کشور ما محسوب می‌شود از این رو باید از هر توانی استفاده کنیم تا امنیت را در مرز کشورهای خود برقرار کنیم.

سناتور محمد طیب عطا در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همتایان ما در پارلمان ایران از ما دعوت کنند تا در این خصوص جلسات مشورتی بگذاریم تا راه حلی برای حل این مشکل اندیشیده شده و به دولت‌ها انتقال داده شود، مجلس افغانستان نیز در این خصوص از مجلس ایران دعوت به عمل می‌آورد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.