فناوری‌های نوین در تمام جوامع زمینه‌ساز بهبود ارائه خدمات می‌شود که نباید از آن‌ها در بحث بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غافل بود.

زهرا سیدعلی کارشناس ارشد مدیریت توانبخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: فناوری‌های نوین همواره باعث بهبود عملکرد مراکز درمانی در کنار کادر مجرب است و جای خالی فناوری‌ها در عرصه توانبخشی خالی است.

وی در ادامه گفت: علم توانبخشی در کشور ما با وجود کارشناسان مجرب وضعیت خوبی دارد اما تجهیزات توانبخشی از تولید تا بهره‌مندی از تجهیزات نیازمند بازتعریف است.

سیدعلی در ادامه گفت: تجهیزات توانبخشی در کشور ما هنور در شرکت‌های دانش بنیان نیز مسیر خود را پیدا نکرده است و امیدواریم شرکت‌های دانش بنیان سهم خود را در زمینه تولید این محصولات به جا آورند.

وی در ادامه افزود: سطح سوم سلامت به توانبخشی اختصاص دارد که متأسفانه مغفول مانده است و به طور کلی در زمینه توانبخشی در تجهیزات توانبخشی نیازمند بازنگری از سوی متولیان هستیم.

سیدعلی، تولید تجهیزات توانبخشی را زمینه‌ساز ارتقاء اقتصاد دانش بنیان در کشور دانست و با اشاره به این مهم خواستار حمایت مسئولین از مراکز دانش بنیان و اهتمام کارشناسان و فناوران در این عرصه شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار