شورای حل اختلاف بر اساس آموزه‌های دینی و برای رفع اختلافات جامعه شکل ‌گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس شورای حل اختلاف کشور شامگاه سه ‌شنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین (ع) ساری گفت: در سفر ریاست قوه قضاییه هریک از معاونین در یک مسجد حضور می ‌یابند تا مطالب به رئیس قوه قضاییه انتقال داده می ‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی میانجی بابیان اینکه شورای حل اختلاف بر اساس آموزه‌های دینی و برای رفع اختلافات جامعه شکل ‌گرفته است، افزود: اختلافات در جامعه پیش می‌آید لذا باید عده‌ای بین مردم صلح برقرار کنند و اختلافات را از بین ببرند زیرا درگذشته مردم برای رفع اختلافات به علما و بزرگان محل مراجعه می‌کردند و ریش‌سفیدان محل، اختلافات را حل می‌کردند و کار به دادگاه کشیده نمی‌شد.

به گفته رئیس شورای حل اختلاف کشور دردادگستری قاضی حکم می‌دهد، یکی محکوم و یکی حاکم می‌شود اما اگر صلح و سازش باشد و حلالیت طلبیده شود، بهتر از حکم کردن در دادگاه است.

حجت‌الاسلام احمدی میانجی با اشاره به بیانات رسول اکرم (ص) یادآور شد: ما باید سعی کنیم طرف حسابمان خدا باشد، چرا اگر طرفمان خدا باشد با یک اشتباه خدا می‌بخشد اما اسیر بنده‌های خدا بودن گرفتاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.