دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد از افزایش حدود 10 تا12 درصدی تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار درسطح شهرستان ها و بخش‌های مختلف استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، جلیل حسنی تعداد شعب پیش بینی شده در نقاط مختلف این استان را بین 850 تا 900 مورد اعلام کرد.

وی از آمادگی کامل کمیته های هفت گانه ستاد انتخابات استان و هماهنگی فرمانداران و بخشداران برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، رقابتی و قانونمند خبر داد.

حسنی تصریح کرد: حدد 546نفر در ستاد انتخابات استان هم اکنون مشغول پیگیری و فراهم کردن زیرساخت ها و ایجاد شرایط مطلوب برای برگزاری یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم در اسفندسال جاری هستند.

وی شمار نامزدهای احتمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را نیز تاکنون حدود 40 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 15نفر در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، 10نفر در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و حدود 15نفر درحوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده هستند.

وی تصریح کرد: با احتساب این تعداد داوطلب احتمالی میانگین رقابت برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی در استان حدود 10 تا 12 نفر است.

حسنی زمان تشکیل هیات اجرایی انتخابات را از 28 آذر تا سوم دی سال جاری اعلام کرد.

وی نام نویسی از داوطلبان حضور در انتخابات شورای اسلامی را نیز از 21 تا 25 آذر امسال ذکر و گفت: نام نویسی نامزدهای انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری نیز از تاریخ 26 آذر امسال تا دوم دی ماه سال جاری تعیین شده است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری قرار است هفت اسفند سال جاری برگزار شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شعب ، کرسی ، اخذ رای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.