سرپرست اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیله‌سوار از رفع تصرف و خلع ید 273 هکتار از اراضی ملی این شهرستان بیله‌سوار در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خداداد سجودی افزود: 273 هکتار از اراضی ملی شهرستان بیله‌سوار در 6 ماهه نخست امسال از دست متجاوزان و متصرفان منابع طبیعی و عرصه‌های ملی آزادسازی شد.

وی تصریح کرد: این اداره در راستای سیاست‌های اصلی سازمان جنگل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه و برخورد قانونی با متصرفین و متخلفین به عرصه های منابع طبیعی را سرلوحه ماموریت‌های خود قرار داده و در این زمینه از ابتدای امسال تاکنون این میزان از اراضی ملی شهرستان بیله سوار از متصرفین خلع ید و به دولت بازگردانده شد.

سجودی با اشاره به این که اراضی آزاد شده دارای ارزش تقریبی بیش از 54 میلیارد تومان است،افزود: با توجه به نزولات آسمانی و مساعد شدن زمینه کشت پاییزه کسانی که هرگونه تخریب و کشت در اراضی ملی کنند ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه روزی در عرصه ها حضور یافته و در کنار توقیف آلات و ادوات جرم متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

وی گفت: جریمه تخریب برای هر هکتار 7 میلیون تومان بوده که برای متعرضان و متخلفان در این حوزه در نظر گرفته شده تا از این طریق از سسایر تخلفات در این حوزه جلوگیری شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.