نماینده مردم تهران از برگزاری نمایشگاه سامانه‌های شهروند مداری در محل دائمی نمایشگاه‌های مجلس خبرداد.

نمایشگاه

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ لاله افتخاری نماینده مردم تهران در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس دریک نشست خبری از برگزاری نمایشگاه سامانه‌های شهروندمداری در مجلس خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه قرار است در تاریخ 24 ماه جاری در محل دائم نمایشگاه مجلس برگزار شود.

افتخاری با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه سامانه‌های شهروندمداری در مجلس بیان داشت: یکی از مواردی که در دین اسلام همواره به آن اشاره شده پاسخگویی و تعامل با مردم است که فعالیت‌ها در زمینه سامانه شهروندمداری می‌کوشد تا به این حقیقت دست پیدا کند.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: معتقدم انجام درخواست‌های مردم به صورت غیرحضوری و با استفاده از سامانه‌های خدمت‌رسانی عاملی است که به جز تسهیل امور مردم در صیانت از سرمایه زمان در کشور، کاهش بروکراسی و خطاهای پیرامون از جمله رانت‌خواری، کاهش سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک و آلودگی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

افتخاری ادامه داد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین که می‌تواند در مسیر توسعه و چشم انداز کشور سهم مهمی داشته باشد می‌تواند حتی به کاهش هزینه‌های غیرضرور در راستای اقتصاد مقاومتی کمک کند که سامانه شهروندمداری می‌کوشد این مهم محقق شود.

افتخاری در ادامه با اشاره به نقش فعالیت‌های چون سامانه‌های شهروندمداری در بین سازمان‌ها و ارگان‌ها بیان داشت: این فعالیت‌ها در قالب سامانه شهروندمداری می‌کوشد تا مشخص کند که کدام سازمان‌ها و ارگان‌ها در مسیر پاسخگویی به مردم موفق بوده‌اند چرا که سامانه شهروندمداری می‌تواند در سرعت بخشیدن به مطالبات مردم امری موثر واقع شود.

وی افزود: می‌کوشیم با برگزاری این نمایشگاه تبادل تجربیات ارتباطی بین وزارتخانه‌ها، در پاسخگویی به مردم بررسی شود.

افتخاری در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما بخش خصوصی در راستای سامانه شهروندی چه فعالیت‌هایی می‌تواند انجام دهد گفت: معتقدم برخی از عزیزان در بخش خصوصی تجربیاتی دارند که می‌توانند در اختیار این قبیل فعالیت‌ها قرار دهند.

وی افزود: بخش خصوصی می‌تواند در موضوع سامانه‌های شهروندمداری توانایی بالای خود را به خدمت گرفته و در تحقق اهداف این مسیر گام‌های موثری بردارد.

 انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار