رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر از آغاز گشت ویژه صیانت از پرندگان مهاجر در این شهرستان خبرداد.

آغاز گشت ویژه صیانت از پرندگان مهاجر در پلدختربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امیررضا محمدی نژاد اظهار داشت: این گشت با توجه به آغاز فصل کوچ و ورود پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به تالاب ها ، آبگیرها و زیستگاه های آبی شهرستان پلدختر آغاز شده است .

وی افزود: از امروز تا اواخر اسفند ، روزانه چهار گروه از ماموران حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر برای حفاظت بیشتر و جلوگیری از هرگونه شکار پرندگان در تالاب های گری بلمک ، لفانه و تکانه این شهرستان گشت زنی و کنترل می کنند .

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر نسبت به هرگونه شکار و صید هشدار داد و گفت: هرگونه شکار و صید در منطقه شکار و صید ممنوع تالاب های پلدختر ممنوع است و گشت های های ویژه گشت زنی و کنترل می کنند که مردم باید مراقب باشند.

وی با بیان اینکه هر گونه شکار و صید در منطقه شکار و صید ممنوع تالاب‌های پلدختر ممنوع است گفت: گشت های ویژه محیط بانان تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد. 

رئیس حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: با سرد شدن هوا در سر زمین های شمالی سالانه بیش از 500 قطعه از پرندگان مهاجر شامل انواع اردک ارده ای ، خودکا ، آنقود ، سر شبز ، بلوطی ، سرحنایی ، اردک های بومی جگر و کشیم ، غاز خاکستری و انواع شاهین ها و عقاب طلایی برای زمستان گذرانی وارد این تالاب ها می شوند .


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.