نمایندگان در جلسه علنی امروز همسران ایثارگران هم جزو سهمیه هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، وزارتخانه‌های علوم قرار دادند.

نمایندگان با اصلاح کلیات و جزئیات ماده 44 قانون برنامه پنجم موافقت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 12 آبان ماه با کلیات و جزئیات طرح اصلاح بند (ز) ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، موافقت کردند.

بر این اساس ماده واحده طرح اصلاحی تصریح می‌کند:

در بند (ز) ماده 44 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 15/10/1389 قبل از عبارت «فرزندان جانبازان بالای 50 درصد» عبارت «همسران و»، و قبل از عبارت «فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال اسارت»، عبارت « همسران و» اضافه می‌گردد.

براساس این گزارش بند (ز) ماده 44 قانون برنامه پنچ ساله برنامه پنجم توسعه بدین شرح اصلاح می‌شود:

ز- دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مکلف‌اند حداقل 10 درصد اعضای هیئت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل رزمندگان با بیش از 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان بالای 3 سال اسارت، همسران و فرزندان جانبازان بالای 50 درصد، همسران و فرزندان شهدا و فرزندان آزادگان با بیش از 3 سال اسارت که دارای مدرک دکتری تخصصی مورد تأیید وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشند حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاه‌ها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی تأمین و از ابتدا آنان را به صورت عضو هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی، پژوهشی و اجرایی مرتبط و تأثیر آن در پایه و مرتبه علمی بدون الزام به رعایت شرط سنی و آزمون استخدام نمایند. مسئولیت اجرایی این حکم به طور مستقیم بر عهده وزرا و رؤسای دستگاه‌های مذکور است. مقامات یادشده در این خصوص، خود مجاز به اتخاذ تصمیم ‌می‌باشند. احکام و امتیازات این بند شامل اعضای هیئت علمی فعلی دارای شرایط فوق نیز می‌شود.

وکلای ملت با 142 رای موافق، 24 رای مخالف و 18 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس به کلیات این طرح رای مثبت دادند.

بهارستان نشینان همچنین با 147 رای موافق، 22 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن علنی خانه ملت به جزییات این طرح رای مثبت دادند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار