مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال تاکنون بیش از 300 تن سیب زرد و قرمز از باغداران استان خریداری شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 200 تن دیگر خریداری و ذخیره شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هوشنگ جهانبخش  افزود: این میزان سیب برای تامین میوه شب عید ذخیره سازی شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید سیب استان سالانه بیش از 100 هزار تن است که به علت کمبود سردخانه از سوی دلالان با قیمت پایین به دیگر استانها صادر می شود.

جهانبخش کل ظرفیت سردخانه های کهگیلویه وبویراحمد را حدود پنج هزار تن ذکر کرد و افزود: به میزان ظرفیت سردخانه ها سیب درختی ذخیره سازی شده است.

وی عنوان کرد: برای تامین میوه شب عید نیاز به 400 تن پرتقال داریم که به علت کمبود سردخانه قادر به خرید این میزان محصول از باغداران استان نیستیم.

وی ابراز داشت: صادرات سیب کشور هم با روند کندی مواجه شده و به نظر نمی رسد در این مدت شاهد تخلیه سردخانه ها باشیم.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: به علت کمبود سردخانه مجبوریم پرتقال مورد نیاز مردم در شب عید را از دیگر استانها تامین کنیم.

وی به برخی مشکلات عرصه باغداری استان اشاره کرد و گفت: غیر از نبود سردخانه، کامیون سردخانه دار نیز نداریم و این موجب شده نتوانیم سیب این استان را به استانهای دورتر صادر کنیم.

استان کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالانه بیش از 250 هزار تن انواع میوه به علت برخورداری از آب و هوای چهار فصل قادر به تولید انواع میوه های سردسیری و گرمسیری است.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: سیب ، باغداران ، ذخیره ، سردخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.