آزمون قرآن و عترت در استان سمنان در روز 22 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از وجود 52 مؤسسه قرآنی فعال در سطح  استان سمنان خبر داد و افزود : علاوه بر این مراکز جامع قرآنی و مؤسسات فعال دیگری نیز هستند که زیرمجموعه تبلیغات اسلامی بوده و با دفتر قران و عترت نیز همکاری دارند.

 مجتبی نور محمدی از ثبت نام یک‌هزار و 488 نفر در این مسابقات خبر داد و گفت : فعالان قرآنی زن در این مسابقات حضور بسیار پررنگی دارند به طوری که از مجموع یک‌هزار و 488 نفر شرکت کننده این استان، یک‌هزار و 219 نفر زن و تنها 269 نفر آنها مرد هستند. 
 
وی با بیان اینکه این آزمون در دو نوبت و در دو رده بالای 12 و زیر 12 سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: 250 نفر از شرکت‌کنندگان قرآن و عترت این استان در بخش زیر 12 سال و مابقی آنها در رده بالای 12 سال شرکت کرده اند.
 
نور محمدی از یک زن سالخورده از شهرستان میامی به عنوان مسن‌ترین شرکت‌کننده مسابقات قرآن و عترت یاد و تصریح کرد: مسن‌ترین شرکت‌کننده امسال پیرزنی 80 ساله است که از شهرستان میامی در آزمون شرکت کرده و کم‌سن‌ترین شرکت‌کننده نیز با 5 سال سن مربوط به یک کودک از شهرستان شاهرود است. 

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به افزایش مراکز آزمون قرآن و عترت در این استان سمنان،گفت: تاکنون در همه شهرستان‌های استان سمنان این آزمون برگزار نمی‌شد و فعالان قرآنی ناچار بودند که برای شرکت در آزمون به نزدیک‌ترین مرکز آزمون در شهرستان‌های همجوار سفر کنند اما امسال برای نخستین بار این آزمون در هر هشت شهرستان استان سمنان برگزار می‌شود.  
 
وی با بیان اینکه نتایج این آزمون یک‌ماه پس از آزمون بطور رسمی اعلام می‌شوند، اضافه کرد: کمک هزینه سفر به مکه مکرمه، سفر به عتبات عالیات و ... از جوایز این مسابقه نورانی است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.