رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت : داوران ایرانی برای حضور در کلینیک داوری جهان و همچنین قضاوت در رقابت های قهرمانی جهان عازم انونزی می شوند .

جواد سلیمی ، رییس کمیته داوران فدراسیون کاراته کشور ، در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور داوران ایرانی در رقابت های قهرمانی کاراته جهان در اندونزی ،بیان داشت :
 بنده به همراه 7 داور دیگر ، به عنوان نمایندگان جامعه داوری کاراته کشورمان ، در رقابت های قرمانی جهان ، حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد : بدین ترتیب ، رضا خادمیان ، سیروس یزدانی ، اکبر دهقان ، فرهاد خطیری ، محمدعلی مردانی ، کیکاووس سعیدی و محمد محمدخانی داوران اعزامی هستند که به همراه بنده در اندونزی حضور خواهیم داشت .

سلیمی افزود : محمدعلی مردانی و کیکاوس سعیدی برای تمدید درجات داوری خود عازم اندونزی خواهند شد ، تا در آزمون داوری که 10 و 11 نوامبر برگزار می شود شرکت کنند و درجه داوری خود را تمدید کنند.
وی بیان کرد : بقیه داوران برای شرکت در آزمون داوری که از روز 5 تا 10 نوامبر برگزار می شود راهی جاکارتا می شوند تا در کلینیک آموزش و ارتقا داوری فدراسیون جهانی کاراته ، شرکت کنند.
رییس کمیته داوران دلیل اعزام نکردن نفرات جدید را اینگونه بیان کرد : به دلیل اینکه در 2 سال گذشته نتوانستیم این عزیزان را به اسپانیا و آلمان ، اعزام کنیم و با توجه به مکاتباتی که با فدراسیون جهانی کاراته ، داشتیم مبنی بر عدم ابطال درجات این عزیزان ، از فدراسیون جهانی مجوزکتبی اخذ کردیم که امسال 8 نفر از داوران کشورمان را در این کلینیک شرکت دهیم و به همین جهت این داوران را به اندونزی اعزام می کنیم تا هم بتوانند در کلینیک داوری شرکت کنند و نیز به قضاوت در رقابت های قهرمانی جهان بپردازند.
سلیمی خاطرنشان کرد :این عزیزان سرمایه های کاراته هستند و خدمات زیادی را برای ورزش کشور انجام داده اند ، نمی توانستیم چشم پوشی کنیم که درجات داوریشان باطل شود و از میدانهای جهانی کنار گذاشته شوند . لذا تمام تلاشمان را برای حضورشان انجام دادیم .

وی درباره هزینه حضور داوران در رقابت های جهانی ، گفت : بنا به دستور سرپرست فدراسیون ، هزینه اعزام داوران به اندونزی ، بر عهده فدراسیون است و بدون پرداخت مبلغی در جاکارتا حضور پیدا می کنند تا هم در کلینیک داوری شرکت کنند و هم قضاوت رقابت های قهرمانی جهان ،را انجام دهند .
 
رییس کمیته داوران ، از فراهم کردن شرایط برای حضور داوران زن ایرانی در سال آینده خبر داد و گفت : انشااله سال آینده داوران زن و همچنین سایر داوران مرد کشور را با توجه به عملکردشان راهی کلینیک ها و کلاس داوری جهانی خواهیم کرد . به همین منظور عملکرد داوران در نظر گرفته خواهد شد و با توجه به عملکرد و قضاوتهایشان در طول سال ، نفرات انتخابی گزینش می شوند .

آرزوی قلبی م موفقیت کاراته در جهان است

سلیمی در پایان برای تمام ملی پوشان دختر و پسر کشورمان و نیز کادر فنی تیم های ملی آرزوی موفقیت کرد و گفت : امیدوارم به لطف خداوند ، با توجه به زمان و انرژی که در این مدت گذاشته اند مزد زحماتشان را بگیرند و با کسب عناوین مختلف و درخشان باعث به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس کشورمان و همچنین شادی دل مردم عزیزمان شوند. آرزوی قلبی من موفقیت کاراته در عرصه جهانی است .

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار