مسئول عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات محرم را زمینه‌ساز آزادی شهرهای دهلران و موسیان از تیررس مستقیم دشمن دانست و گفت: 500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی با انجام این عملیات آزادسازی شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مهدی ربانی مسئول عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه در آیین آزادی سازی دهلران و موسیان در عملیات محرم در شهر موسیان اظهار کرد: 33 سال پیش یعنی سال 61 بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی عملیات محرم با رمز یا زینب(س) در دهلران آغاز شد و آن زمان بعد از عملیات‌هایی که در جنوب انجام شد و به ویژه عملیات رمضان روند حضور نیروهای مردمی در جبهه‌ها بیشتر شد.

وی با اشاره به لشکرهای درگیر در عملیات محرم افزود: مسیر ارتباطی دهلران از سمت خوزستان در آن زمان زیر دید دشمن بود و عبور و مرور رزمندگان در شب انجام می‌گرفت.

مسئول عملیات سپاه تصرف ارتفاعات و ایجاد یک محور به سمت العماره عراق، آزاد کردن جاده مرزی موسیان و بازگشایی راه ارتباطی جنوب به غرب کشور را از اهداف عملیات محرم برشمرد و گفت: عراقی‌ها با آگاهی از این که ایرانی‌ها در زمان مناسبت‌ها از جمله تاسوعا و عاشورا عملیات خواهند کرد در آمادگی کامل بودند.

سردار ربانی ادامه داد: در شب عملیات محرم باران شدیدی در منطقه باریدن گرفت و این موضوع علاوه بر شهادت تعدادی از رزمندگان به دلیل غرق شدن در رودخانه دویرج موجب شد تا دشمن با خیال راحت از انجام عملیات صرف نظر کند و در این هنگام بود که رزمندگان اسلام عملیات محرم را انجام و دشمن را شکست دادند و غنایم بسیاری به دست سپاه اسلام افتاد.

وی 150 دستگاه تانک و یک هزار و 400 نفر اسیر را از دستاوردهای عملیات محرم در موسیان دانست و افزود: علاوه بر غنایم بسیار این جنگ 500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی از تصرف دشمن خارج شد.

مسئول عملیات سپاه کشور سازماندهی یک هزار نفر از رزمندگان و بسیجیان استان ایلام در قالب تیپ امیرالمومنین(ع) را از دیگر دستاوردهای این عملیات غرورآفرین دانست و گفت: به پشتوانه معنویت و بهره‌گیری از تاسوعا و عاشورا رزمندگان اسلام در عملیات محرم دستاوردهای خوبی کسب کردند که در تاریخ جاودانه است.

ربانی با اشاره به این که 1400 سال پیش یزیدیان نیز قصد نابودی اهل بیت و اسلام را داشتند، افزود: امروز به برکت قیام اباعبدالله الحسین(ع) شاهد همایش 20 میلیونی شیعیان در کربلا هستیم.

مسئول عملیات سپاه کشور آل سعود را پرچمدار ظلم در منطقه و حامی و پشتیبان صهیونیست دانست و افزود: آل سعودی که افراد تکفیری، وهابی و صهیونیستی را برای به شهادت رساندن مسلمانان آماده و این گونه در بحرین ظلم و ستم می‌کند باید بداند که سرنوشتش مثل سرنوشت صدام و رژیم بعث است و به آل سقوط تبدیل خواهد شد.

وی حضور نیروهای مردمی در عراق، سوریه، بحرین و یمن برای دفاع از این کشورها را تاسی از بسیج ایرانیان دانست و افزود: هیچ حکومتی نخواهد توانست با مردم برخورد کند و هر جا مردم حامی حکومت باشند، طرف مقابل شکست خواهد خورد و امروز در عراق و سوریه و یمن این موضوع به وضوح آشکار است.

مهمترین دستاوردهای این عملیات غرورآفرین، خارج شدن جاده دهلران - عین خوش به طول 100 کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن، تامین امنیت شهرهای موسیان، دهلران و پادگان عین خوش، دشت اژیه و دهکده‌های اطراف آن و آزادسازی ارتفاعات حمرین، آزادسازی منابع نفتی موسیان، بیات و حوضچه‌های نفتی زبیدات، تلمبه خانه و 70 قطعه چاهو و تامین تامین قسمتی از مرز به طول 50 کیلومتر بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.