سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نسبت به عدم پاسخگویی وزارت امور خارجه در مورد تخلفات سفارت‌خانه های به مجلس انتقاد کرد.

انتقاد افضلی‌فرد به عدم پاسخگویی وزارتخارجه در مورد تخلفات سفارت‌خانه‌هامصطفی افضلی‎فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بررسی موضوع شکایت از برخی سفرا و سفارتخانه‌های ایران در کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: مکاتباتی را با وزارت امورخارجه در مورد شکایت سفارت‌ ایران در تاجیکستان داشته‌ایم.

وی با اشاره به برخی از تخلفات سفارتخانه ها ایران بیان داشت:  مبلغی در گذشته به سفارت ایران در اوکراین برای تاسیس مجلس و یا مکانی مذهبی داده شده بود که متاسفانه تا کنون این سفارت‌خانه هیچگونه اقدامی مبنی بر این موضوع انجام نداده که این امر موجبات اعتراض شیعیان ساکن اوکراین شده است.

نماینده اردبیل،‌ نمین و نیر در ادامه همچنین به موضوع شکایت از سفارت ایتالیا و مکزیک به کمیسیون اصل نود مجلس اشاره کرد و گفت: موارد شکایت از این سفارت‌خانه‎ها متفاوت است و بیشتر آنها براساس بعد امنیتی، اقتصادی، سیاسی و تجاری بوده است.

نماینده اردبیل،‌ نمین و نیر با بیان اینکه  همچنین خانه ایرانیان موجود در تاجیکستان مورد ادعای تملک این کشور قرار گرفته، گفت: متاسفانه تاکنون وزارت امورخارجه اقدامی برای احیای حقوق بیت‌المال در مورد خانه ایرانیان انجام نداده است.

وی تاکید کرد: همچنین امروز هم شکایتی از سوی فعالان ایرانی مذهبی ساکن اوکراین به کمیسیون اصل 90 مجلس ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطر نشان کرد: معاون وزارت امورخارجه در جلسات پیشین به اعضای کمیسیون اطمینان داد که تمامی موارد شکایت شده از سفارتخانه‌ها را پیگیری کرده و پاسخ دهد؛ اما تاکنون هیچگونه پاسخ مکتوب و یا شفاهی‎ای به ما ارائه نکرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
لطفا رسیدگی کنید مردم گرفتارند شما نباید از مسئولیتتون شونه خالی کنید مخصوصا سفارتخانه های ما در اوکراین و تاجیکستان و بر عمس ایتالیا و مکزیک در ایران
آخرین اخبار