منظره آشنای جاده‌های جنوبی سیستان و بلوچستان گریز وانت‌های تویوتا است که سوخت قاچاق بار زده‌اند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛منظره آشنای جاده‌های جنوبی سیستان و بلوچستان گریز وانت‌های تویوتا است که سوخت قاچاق بار زده‌اند و در حالی که پلاک خودروها را با گل و پارچه پوشانده‌اند با افساری لجام گسیخته در جاده‌های استان می‌تازند تا سوخت‌های مازاد بر مصرف سایر ساکنان کشور را به مرز رسانده و به نان تبدیل کنند.

گردش مالی هفت میلیاردتومانی قاچاق سوخت دراستان سیستان وبلوچستان مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت روزانه بیش ازشش میلیون لیترسوخت ازمرزهای سیستان وبلوچستان به کشورهای پاکستان وافغانستان توسط سودجویان اقتصادی قاچاق میشود که گردش مالی ناشی ازقاچاق سوخت دراستان روزانه بیش ازهفت میلیارد تومان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان قاچاق سوخت را یک معضل برای استان دانست و افزود: تلاش تعزیرات حکومتی بر بهبود فضای کسب و کار است که در این خصوص برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای صورت گرفته است.

مدنی فدکی افزود: روزانه 5/5 تا 6 میلیون لیتر سوخت در استان قاچاق می‌شود که باید در این خصوص چاره‌اندیشی صورت گیرد و سایر دستگاه‌ها نیز باید در راستای از بین بردن این پدیده شوم تلاش کنند.

 گفتنی است خشکسالی‌های چند ساله گذشته و افزایش نرخ بیکاری در شهرهای مرزی بسیاری از مردم این منطقه و روستاییان را بر آن داشته است تا در مشک هایی که روزگاری از شیر درون آن کره استخراج می‌شد حال در آن سوخت بریزند و به آن طرف مرز حمل کنند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: زاهدان ، وانت ، سوخت ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.