رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ بیان کرد: با توجه به خنک شدن هوا ماهانه بیش از 10 هزار تن قارچ در کشور تولید می‌شود.

محمدحسن افشار رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان قارچ در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت تولید قارچ اظهار داشت: باتوجه به خنک شدن هوادر نیمه دوم سال معمولاً با افزایش تولید مواجه هستیم به گونه‌ای که به طور متوسط ماهانه بیش از 10 هزار تن قارچ در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به روند نزولی قیمت در محرم گفت: متاسفانه در ده روز اخیر قیمت هر کیلو قارچ در جه یک در بازار 5 هزار تومان بوده و گفتنی است که با در نظر گرفتن قمیت تمام شده قارچ که بین 5 هزار و 400 الی 5 هزا رو 800 تومان است تولید کنندگان ضرر و زیان قابل توجهی را متحمل شدند.
 
افشار در ادامه گفت: درحال حاضر با رونق صادرات و افرایش تولید روند قیمت‌ها در بازار عادی شده که قیمت هر کیلو قارچ دربازار 6 هزار و 500 تومان است.

رئیس هیات مدیره تولیدکنندگان قارچ تصریح کرد: باتوجه به افزایش راندمان تولید در نیمه دوم سال باید برای گسترش بازار صادرات آن برنامه ریزی نمود هرچه که صنایع تبدیلی دراین میان سوپاپ اطمینانی برای تولید کنندگان در مواقعی است که با کاهش تقاضا روبه رو هستیم و از طرفی این صنایع از افت فاحش قیمت‌ها که زیان تولید کنندگان را در بر دارد جلوگیری می‌کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: قارچ ، صادرات ، تولید ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
تولید قارچ چتری , صدفی , ...
آخرین اخبار