رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان از افتتاح و دایر شدن سه باب کتابخانه روستایی تا پایان سال جاری در روستاهای دوردست آبدانان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ اردشیر بوستانی در نشست کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان آبدانان که به منظور برنامه‌ریزی هفته کتاب برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر، سه باب کتابخانه نهادی و دو کتابخانه روستایی در شهرستان آبدانان فعالیت دارد که با اختصاص اعتبارات لازم و با افتتاح سه باب کتابخانه روستایی دیگر در این شهرستان، تعداد کتابخانه های نهادی و روستایی این شهرستان به هشت باب افزایش می یابد.  
وی افزود: از 50 هزار نفر جمعیت شهرستان آبدانان، میزان یک ششم جمعیت این شهرستان، بالغ بر 8 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان می باشند که از این مجموعه، 5 هزار نفر به طور سالانه از خدمات کتابخانه‌های عمومی استفاده می کنند و به عنوان اعضای فعال کتابخانه با تعریف استاندارد عضو فعال، شناخته می‌شوند.

بوستانی خاطرنشان کرد: از جمعیت 23 هزار نفری شهری آبدانان، حدود 5 هزار نفر عضو کتابخانه عمومی امیر کبیر بخش مرکزی این شهرستان می‌باشند که از این تعداد، چهار هزار و 500 نفر عضو فعال کتابخانه عمومی آبدانان در یک سال گذشته می باشند. این در حالی است که در تعریف استاندارد عضو فعال آمده است، هر عضوی که تعداد 22 جلد کتاب در طول یکسال مطالعه نماید را عضو فعال گویند. 

مجید عسگری فرماندار آبدانان در این نشست با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگی و اجتماعی، گفت: یکی از دغدغه‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان آبدانان، پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها است که در قانون نیز به آن اشاره شده که شهرداری آبدانان با تخصیص 50 میلیون ریال، بخشی از مطالبه کتابخانه بخش مرکزی آبدانان را محقق کرده و نیاز است که شهرداری‌های بخش سرابباغ و مورموری نیز مطالبات کتابخانه‌های عمومی این بخش‌ها را محقق کنند.

در ادامه، اعضاء در خصوص برنامه‌های هفته کتاب، نصب تابلوهای تبلیغاتی کتاب در سطح شهرستان و نامگذاری برخی معابر و خیابان‌های سطح شهر به نام کتاب بحث و تبادل نظر کردند.  
بیش از هشت هزار عضو فعال و غیرفعال در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان، از 32 هزار منابع مطالعاتی مختلف این کتابخانه در سه بخش مرکزی، سرابباغ و مورموری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.