در حالی که جسد ۱۴۴ نفر از کشته شدگان حادثه هوایی هواپیما روسیه در حال بازگشت به سنت پترزبورگ است، مقامات روسی می‌گویند هواپیما در آسمان متلاشی شده است؛ عامل انفجار هم می‌تواند نقص فنی یا عملیات تروریستی باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ متخصصان هوایی می گویند این فاجعه در ارتفاع زیاد رخ داده است و یک مشکل فنی و یا انفجار ناگهانی در آسمان منجر به این حادثه شده است.

در مصر تا امروز حدود ۱۶۳ جسد پیدا شده است، بعضی از این اجساد کیلومتر ها دور تر از لاشه هواپیما ایر باس ای-۳۲۱ قرار داشتند.

ویکتور سوروچنکو، رئیس کمیته هوایی روسیه، در رابطه با علت سقوط هواپیما گفت که برای جواب قطعی دادن به سوال بسیار زود است ولی این واضح است که هواپیما در مسیرش از شرم الشیخ به سنت پترزبورگ تکه تکه شده است.

به گفته محققان علت فاجعه می تواند بمب گذاری باشد، البته احتمال بمب گذاری با احتمال مشکلات فنی برابر است،این هواپیما در سال ۱۹۹۷ ساخته شده بود و در سال ۲۰۰۱ دچار مشکلی شده و تعمیر شده بود.

روز شنبه یک گروه نظامی مرتبط با داعش در مصر ادعا کرده که عامل سقوط این هواپیما بوده از هواپیمایی «مترو جت» بوده اند. آنها می گویند اینکار را در پاسخ به حملات هوایی روسیه در سوریه که منجر به مرگ مسلمانان شده انجام داده اند.

اگرچه مسئولان مصری و روسی با گفتن اینکه تروریست های موجود در صحرای سینا هیچ سلاحی ندارند که منجر به سقوط هواپیمایی در آن ارتفاع شود این موضوع را رد کردند.

مقامات روسی می گویند انفجار هواپیما در آسمان حتما به این معنی نیست که بمب عامل این حادثه بوده است. یک رسانه روسی می گوید دیده بان ایمنی حمل نقل روسیه به هواپیمایی مترو جت دستور داده است تا پروازی با ایرباس ای-۳۲۱ نداشته باشد.

این هواپیما قدیمی ترین ای-۳۲۱ موجود است ولی عمر آن خیلی زیاد نیست، قبلا شرکت های هوایی لیبی، ترکیه، عربستان و سوریه ار این هواپیما استفاده کرده بودند. این هواپیما ۱۸ ساله تاکنون ۲۱ هزار پرواز و ۵۶ هزار ساعت پرواز داشته است.

یک مسئول مصری که هواپیما را قبل از پرواز چک کرد به آسوشیتد پرس گفت : ما همه چیز را در ۳۵ دقیقه چک کردیم.
البته همسر خلبان این هواپیما گفت شوهرش قبل از پرواز با گفتن اینکه شرایط فنی هواپیما از شرایط دلخواه بسیار دور است از شرایط فنی این هواپیما انتقاد کرد.


منبع:

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار