عراقچی اولویت های دستگاه دیپلماسی پس از رفع تحریم ها را اعلام کرد

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ضمن بیان اینکه با اجرایی شدن برجام، امیدواریم تا 2 ماه دیگر تحریم ها برداشته شود، شرکت در حل مشکلات منطقه و توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را در شرایط پساتحریم، اولویت بعدی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛عباس عراقچی در پاسخ به سؤالی در مورد روند اجرایی شدن برجام و زمان برداشته شدن تحریم های یک جانبه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: روند اجرایی شدن برجام تقریبا شروع شده است و طرفین روند اجرایی اقدامات لازم را در این خصوص آغاز کرده اند.

رییس ستاد پیگیری برجام در ایران درباره چگونگی پیگیری روند اجرایی برنامه جامع اقدام مشترک در کشورمان و انتظاراتی که از طرف های مقابل در این خصوص می رود نیز افزود: ما طبق جدول زمانی که پیش رو داریم، تصور می کنیم که تا حدود 2 ماه دیگر به مرحله ای برسیم که برجام به طور کامل اجرایی شود و از طرف مقابل با توجه به اجرای تعهدات، تحریم ها برداشته شود.

عراقچی همچنین مهم ترین اولویت دستگاه دیپلماسی کشورمان بعد از به نتیجه رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم ها را نیز تشریح کرد.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه گفت: مهم ترین اولویت اول طبیعتا تکمیل مراحل اجرای برجام و بعد از آن مشارکت فعال جمهوری اسلامی در حل مشکلات و مسائل منطقه است.

وی یادآور ی کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند منطقه ما دچار چالش های بسیار متعددی است و مسلم است سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز باید با یک نگاه راهبردی به موضوعات منطقه بپردازد.

عراقچی ضمن تأکید بر اینکه مشکلات منطقه در اولویت دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را نیز یکی دیگر از اولویت های مهم دستگاه دیپبلماسی کشورمان دانست.

رییس ستاد پیگیری برجام در ایران تصریح کرد: در مساله اقتصاد مقاومتی به خصوص بعد از اجرای برجام که موانع بر سر راه برداشته خواهد شد، وظیفه وزارت امور خارجه است که در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کرده و به پیشرفت کشور در چارچوب اقتصاد مقاومتی کمک کند.
منبع:جماران
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.