هدایتی پور رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره ‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اجرای طرح وارنیش فلوراید ویژه 125 هزار نفر دانش‌آموز ابتدایی قم در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح اجرای طرح وارنیش فلوراید که در مدرسه شاهد مریم برگزار شد،بیان کرد: این طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند.

وی افزود: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

هدایتی پور رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: تمام مدارس ابتدایی از پایه اول تا ششم در قالب 125 هزار نفر دانش‌آموز زیر پوشش این طرح قرار دارند،که فلوراید از 25 تا 75 درصد پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند و بهترین زمان استفاده از این ماده در گروه سنی 6 تا 12 سال است.

وی عنوان کرد: این طرح به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد، البته پیش از این طرح، در سال‌های گذشته از دهان‌شویه استفاده می‌شد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مرحله برای سلامت دندان اقدام پیشگیرانه است،و اکنون پوسیدگی دندان هر دانش‌آموز به طور میانگین دارای شاخص دو است، یعنی دو دندان پوسیده، کشیده شده یا خرد شده دارند که در نظر است این شاخص با اقدام پیشگیرانه کاهش پیدا کند.

 انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.