بررسی راهکارهای مقابله با تهدیدات فرهنگی، نظامی، اقتصادی، تهدیدات هسته ای، شیمیایی سایبری و زیستی در همایش استانی پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فرمانده سپاه عاشورا در این همایش با اشاره به این که در کشورمان توجه مطلوبی به مسئله پدافند هوایی نشده گفت: امروزه پدافند غیر عامل یک کار نیست بلکه یک درد است و بعد از گذشت چندین سال از دفاع مقدس در الفبای پدافند هوایی مانده ایم.

سردار غلام عسگر کریمیان ادامه داد: اگر بخواهیم این انقلاب و امنیت را در مقابل دشمن حفظ کنیم  باید به پدافند غیر عامل بیش از این توجه کنیم زیرا این امر بسیار مهم و حیاتی است ولی متاسفانه در اغلب مواد به صورت سلیقه ای عمل کرده ایم.

سردار کریمیان به ناتوانی عراق در مقابله با آمریکا اشاره کرد و افزود: کشوری مثل عراق که قوی ترین نیروی زرهی را در منطقه داشت به دلیل نبود پدافند غیرعامل قوی نتوانست در مقابل دشمن فرامنطقه ای ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل مختص نظامیان نیست گفت: اگر نیروی مسلح یک کشور در اوج قدرت باشد ولی زیر ساختی همچون پدافند غیر عامل نداشته باشد با مشکل روبرو خواهد شد.

فرمانده سپاه عاشورا تصریح کرد: بحث فرهنگ سازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در الویت، مدیران آموزش ببینند.

در ادامه سردار احمد جهانسری مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی با اشاره به تاثیرات آموزش در پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل یک دروازه بیشتر ندارد آن هم آموزش است.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل فقط با آموزش امکان پذیر است و بر همین اساس در مرحله اول بیش از 2000 مدیر از مدارس و اداره ها در این کلاسهای آموزشی شرکت کرده اند.

وی به تهدیدهای فضای مجازی اشاره کرد و افزود: پیشرفت تکنولوژی و ترویج گوشی های با امکانات زیاد ، فاصله ای را در بین فرزندان و والدین ایجاد کرده است که اگر این فاصله کاهش نیابد فرزندانمان از دستمان خواهد رفت.

در ادامه این همایش خط مستقیم ارتباط گویای قرارگاه زیستی راه اندازی شد.

مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی این سامانه گفت: شماره 34720500 به صورت 24ساعته آماده پاسخ گویی همشهریان بوده و مردم می توانند با گزارش رخدادها به این سامانه مسئولان را آگاه کنند.

در ادامه این همایش از فعالین پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی تقدیر به عمل آمد.
 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.