رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی با اشاره به رکود در بازار گفت: رفع موانع تولید و توسعه صادرات دو راهکار برای رونق بازار است.

محمد هادی کمالیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رکود در بازار اظهار داشت: خرید و فروش به شدت کاهش یافته و همین امر منجر به کاهش تولید شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی تهران افزود: با توجه به این که بازار داخلی اشباع شده باید صادرات فعال شود تا بازار رونق بیابد.

کمالیان تصریح کرد: رکود موجود در بازار تنها مربوط به یک صنف نیست بلکه همه اصناف را درگیر کرده و دامنه آن گسترده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات موجود که اصناف با آن درگیر هستند این است که سازمان‎ها و نهادهای دیگر برای اصناف تکلیف تعیین می‎کنند به عنوان مثال شهرداری بسیاری از واحدهای مسکونی را در منطقه 12 به واحدهای تجاری تبدیل کرده است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی افزایش واحدهای صنفی منجر به کسادی بازار می‌شود و در ایران سرانه واحدهای صنفی برای هر نفر بیشتر از سایر کشورها است.

وی مالیات را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: در حالی که مالیات باید بر درآمد کسب شود و در سال گذشته رکود بر اقتصاد حاکم بود همچنان مالیات اصناف افزایش پیدا کرد و این بسیار ناعادلانه است.

وی گفت: مشکل تأمین اجتماعی نیز از دیگر موانعی است که اصناف با آن درگیر هستند و تمامی این مشکلات دست به دست یکدیگر داده و موجب دلزدگی اصناف شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی با اشاره به میزان صادرات فرش ماشینی گفت: نزدیک به 20 تا 30 درصد تولیدات داخلی صادر می‎شود و با توجه به اینکه تولیدات داخلی درحد قابلقبول است و نظر مصرف‌کننده را تأمین می‎کند واردات صرفه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: بیشترین واردات ما در بخش فرش ماشینی مربوط به قالیچه‎های فانتزی است که در سال‎های گذشته تولیدکنندگان ما در این بخش ضعیف عمل می‎کردند اما هم‌اکنون تولیدات داخلی قدرت رقابت را با تولیدات خارجی دارد.

وی رفع موانع تولید و افزایش صادرات را از جمله راهکارهای خروج بازار از رکود عنوان کرد.

کمالیان در ادامه صحبت‎های خود با اشاره به ظهور فروشگاه‎های بزرگ و زنجیره‌ای و تبلیغات گسترده آنان گفت: متأسفانه ایجاد این فروشگاه‎های بزرگ منجر به کسادی بیشتر واحدهای صنفی در سطح شهر می‎شود و توصیه من به مصرف‎کنندگان این است که برای تهیه فرش از واحدهای صنفی نزدیک به خود خرید نمایند.

وی ادامه داد: اگر چه تبلیغات این فروشگاه‎های بزرگ گسترده است اما با توجه به اینکه بازار اشباع شده در همه سطح شهر، قیمت‌ها یکسان است و تفاوت چشمگیری ندارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار