افضلی فرد: دشمنان چاره‎ای جز تمکین در برابر اقتدار ایران ندارند/آل‌سعود مزدورانش را از سوریه جمع کند

عضو کمیسیون اصل نود دعوت از ایران برای حضور در نشست وین را دلیلی بر اقتدار روزافزون کشور دانست.

افضلی فرد: حضور در نشست وین دلیل اقتدار روز افزون ایران است/ پایین آمدن تورم باید توام با کاهش رکود باشد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "مصطفی افضلی فرد" عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس پیرامون دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست وین برای حل مسائل سوریه اظهار داشت: این دعوت دلیل دیگری بر اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران است که دشمنان چاره‌ای جز تمکین در برابر قدرت آن ندارند.

وی ادامه داد: رژیم مرتجع و خبیث آل سعود به جای حرف‌های ریاکارانه در مورد انتخابات آزاد سوریه، مزدوران جنایتکار خود را از این کشور جمع آوری کند و به جنایات وحشیانه خود علیه مردم مظلوم یمن پایان دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین ادامه داد: دموکراسی گزینشی غرب مدت‌هاست که برای افکار عمومی جهان رو شده و همه مردم می‌دانند که از دریچه منافع نامشروع غربی‌ها می‌توان دموکراسی واقعی در سوریه را دیکتاتوری و کشتار مردم مظلوم یمن را عین دموکراسی نامید.

وی گفت: این بیداری افکار عمومی زمینه‌ای برای افول زود هنگام تفکر لیبرال دموکراسی غرب را فراهم می‌آورد تا همانند کمونیسم شاهد به موزه رفتن آن باشیم.
عضو کمیسیون اصل نود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در مجلس شاهد فضایی هستیم که در آن نماینده‌ها برای اجلاسیه چهارم نتوانند از سازوکار اختیارات قانونی خود برای پیگیری مطالبات و حقوق مردم استفاده کنند.

وی با انتقاد از وزرا و مدیران سازمان‌هایی که به تعهدات خود عمل نمی‌کنند اظهار داشت: آیا اگر وزیر و یا مدیر سازمانی به وظایف قانونی خود عمل نکند و موجب از بین رفتن حق مردم شود نباید از ابزار تذکر و طرح سوال یا حتی استیضاح استفاده کرد آیا باید با برچسب سیاسی و تبلیغاتی زدن به آنها زمینه ناکارآمدی نمایندگان را فراهم آورد؟

افضلی فرد تأکید کرد: ما بدون توجه به نتایج انتخابات آتی به وظیفه قانونی خود در دفاع از حقوق مردم و نظارت عمل می‌کنیم.

وی خطاب به ریاست جمهوری بیان داشت: در نامه‌ای که از سوی 4 نفر از وزرای دولت تدبیر و امید خطاب به شما رسید بخشی از واقعیات اقتصادی موجود را بیان می‌کند و سخنان مشاور اقتصادی شما نیز در این بیانیه تأکید می‌کند انتظار این بود که با این نامه دلسوزانه که بر معضل رکود نیز اشاره داشت برخورد مناسب و منطقی صورت گیرد.

عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: اما در مقابل این اظهارات سخنانی از جنس حرف‌های آقای ترکان نشان داد که برخی از دوستان دولت هیچ نقد دلسوزانه حتی از خانواده تدبیر و امید را برنمی‌تابند.

وی با اشاره به پایین آمدن نرخ تورم و پایداری رکود گفت: درست است که پایین آمدن نرخ تورم یک امتیاز محسوب می‌شود اما همه صاحب نظران اقتصادی براین نکته تأکید دارند که پایین بودن نرخ تورم زمانی یک موفقیت محسوب می‌شود که به همراه رفع رکود باشد.

افضلی فرد خطاب به وزیر کشور افزود: از جنابعالی می‌خواهم که به وظیفه قانونی خود در اجرای مصوبات کمیسیون اصل نود در صیانت از حقوق شوراهای شهر و روستا در استان‌های البرز و چهارمحال و بختیاری عمل کنید تا این حقوق مشمول گذر زمان نشود.

وی با انتقاد از عملکرد وزیر مسکن اظهار داشت: وزیر مسکن باید براساس اصول 3، 31 و 43 قانون اساسی درخصوص تهیه مسکن باید مسکن متناسب با نیاز اشخاص مختلف و نیز محرومین را که یک حق شهروندی است انجام داده و دولت نیز موظف است در اولویت تمام در جهت تأمین آن برآید.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین با انتقاد از عملکرد بانک‌ها درخصوص اعطای تسهیلات برای برخورداری از مسکن افزود: در حالی که اعتبار لازم از سوی بانک مرکزی با دوره تنفس سه ساله در اختیار بانک مسکن قرار گرفته اما این بانک همچنان به عدم در اختیار قرار دادن 7 هزار میلیارد تومان در جهت مسکن مهر به متقاضیان خودداری می‌کنند.

وی خطاب به وزیر کار درخصوص اشتغال پایدار گفت: عدم عمل به تأمین اعتبار برنامه‌های شورای عالی کار و اشتغال زایی که حتی به مصوبه شورای پول و اعتبار هم توجهی نمی‌شود قابل ذکر است دولت تدبیر و امید قرار بود در ایجاد اشتغال پایدار فعالیت جدی کرده اما اکنون پس از دو سال باید پرسید چه برنامه‌هایی را در این زمینه ارائه کرده است.

عضو کمیسیون اصل نود در پایان با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو گفت: چرا وزیر نیرو به تعهدات خود راجع به تخصیص آب اردبیل از سد یامچی عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار