هلاکت چندین سرکرده داعش

چند تن از مهم‌ترین سرکردگان تکفیری داعش در حمله مشترک نیروهای ضربت و هوایی عراق به هلاکت رسیدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش عراق با کمک نیروی هوایی مقر زندان وابسته به تروریست‌های داعش را در استان نینوا بمباران کرد که در این حمله «ابو البراء چچنی»، مسؤول زندان‌های داعش و یکی دیگر از مسؤولان رسانه‌ای تروریست‌ها در استان نینوا به همراه شماری دیگر از عناصر این گروه کشته شدند.

یکی از منابع محلی در استان صلاح‌الدین عراق نیز از کشف جسد یکی از فرماندهان اطلاعاتی زن داعش معروف به ام‌زکی خبر داد و گفت جسد وی در حالی که سرش را از بدن جدا کرده بودند در یک خانه متروکه پیدا شده است.

سایت الفرات نیوز نیز از هلاکت شماری دیگر از تروریست‌های داعش در شهر الرمادی و سامرا خبر داد که  ابومصعب یکی از سران داعش در شمال شهر الرمادی جزو آنهاست. دیروز همچنین  نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق مناطق غرب سامرا را از اشغال داعش آزاد کرده‌اند. در  خود شهر نیز ارتش با منهدم کردن مواضع تروریست‌ها، تعدادی از تکفیری‌ها را کشته و مقادیری از تجهیزات نظامی آنان را به غنیمت گرفته‌ است.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق دیروز از آزادی صدها کیلومتر مربع از خاک کشورش از اشغال تکفیری‌های داعش با وجود بحران مالی خبر داد. به گزارش الفرات، او بویژه از آزادی مناطق وسیعی از شهر  بیجی و پالایشگاه  آن سخن گفت. از طرف دیگر عبدالامیر الخزرجی، معاون فرمانده عملیات ویژه یگان مبارزه با تروریسم اعلام کرد عملیات آزادسازی الرمادی پس از 2 روز وقفه به‌دلیل شرایط بد آب و هوایی از سر گرفته شده است و نیروهای امنیتی از تمام محورها در حال پیشروی به‌سمت مرکز شهر هستند.

سرلشکر اسماعیل المحلاوی فرماندهی عملیات الانبار  نیز گفت نیروهای عراقی با عبور از پل البوفراج به‌سمت مرکز شهر الرمادی پیشروی می‌کنند در حالی که از پشتیبانی گسترده هوایی برخوردارند و توپخانه ارتش و موشک‌اندازها هم مخفیگاه‌های داعش را هدف قرار می‌دهند.


منبع: وطن امروز

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، تروریست ، سرکرده ، بیجی ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۴
وعده صادق