يکي از مهمترين موضوعاتي که در افزايش امنيت در جامعه موثر است مشارکت شهروندان و همکاري تنگاتنگ آنان با پليس است که خوشبختانه روز به روز شاهد ارتقاي سطح تعامل مردم با نيروي انتظامي هستيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛، سردار " عليرضا صالحي " گفت: سرقت يك‍‍ي از جرايم مهم و پرتعداد در اكثر جوامع و كشورهاي جهان است كه در طول زمان دستخوش دگرگون‍‍ي ها و تغ‍ي‍يرات زيادي شده، اما تنها چ‍‍يزي كه از بدو پ‍‍يداي‍ي و شكل‌گ‍‍يري آن تاكنون ثابت مانده زشت‍‍ي و مذموم بودن ماه‍‍يت آن است.

صالحي با اشاره به تاثيرات وقوع سرقت در جامعه، تصريح كرد: سرقت بر قرباني خود دو تاثير اساسي مي¬گذارد، تاثير اول از دست دادن مال و تاثير دوم، ايجاد احساس عدم امينت در جامعه، است.

وي افزود: از دست دادن مال فقط ضربه به قرباني سرقت مي زند اما عدم احساس امنيت قرباني در جامعه، باعث کاهش احساس امنيت و رواج اين احساس در بين ديگر افراد جامعه مي شود.

اين مقام مسئول افزود: کساني که به سرقت رو مي آورند، علاوه بر آمادگي براي سرقت، براي ارتکاب جرايم ديگر هم زمينه دارند و متناسب با شرايط و انگيزه ها به سوي انحرافات خاص کشيده مي شوند.

صالحي با اشاره به عوامل فردي و اجتماعي سرقت، اظهار كرد: برخي مواقع، زمينه هايي در خود فرد وجود دارد كه موجب ارتكاب جرم سرقت مي شود و در مواقعي نيز مسائل اجتماعي و محيط پيرامون شخص، فضايي را ايجاد مي كند كه فرد را به سوي سرقت سوق مي دهد.

فرمانده انتظامي استان زنجان با اعلام اينكه پيشگيري ازسرقت موضوعي است که نيازمند مشارکت و همکاري مردمي و دستگاه هاست، گفت: احساس تهديد نسبت به اموال و جان از سوي افراد جامعه، ضمن آنكه تا حد زيادي انگيزه افراد را براي تلاش و كسب دارايي و ثروت از طريق مشروع تضعيف مي کند، مي تواند تسهيل كننده هرج و مرج در مناسبات و روابط اجتماعي وبه دنبال آن ايجاد تزلزل در بنيان هاي نظم و امنيت عمومي جامعه شود.

وي خاطرنشان کرد: يکي از مهمترين موضوعاتي که در افزايش امنيت در جامعه موثر است مشارکت شهروندان و همکاري تنگاتنگ آنان با پليس است که خوشبختانه روز به روز شاهد ارتقاي سطح تعامل مردم با نيروي انتظامي هستيم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

برچسب ها: امنیت ، مشارکت ، پلیس ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.