مدیرعامل اتحادیه پرورش و صادرات آبزیان گفت: بر اساس گزارشات درسال جاری تنها 7 الی 8 هزار تن تولید در مزارع میگو خواهیم داشت.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اظهارات ضد و نقیض بیماری لک سفید مزارع پرورش میگو اظهار داشت: با توجه به اینکه بیماری لکه سفید از سال 81 در مزارع میگو مشاهده شده متاسفانه درسال جاری این بیماری در مزارع میگو به سبب استفاده لاروهای آلوده که سازمان دامپزشکی آن را سالم تشخیص داده تولید به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: آماده سازی مزارع، ذخیره سازی مناسب، عدم استفاده از لاروهای آلوده، دور کردن شرایط استرس از میگو در زمان پرورش، پیشگیری و رعایت دستورالعمل بهداشتی ازیجمله اقدامات مؤثر درکاهش این بیماری می‌تواند باشد.

قاسمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه یک مقام مسئول در سازمان دامپزشکی عدم توجه تولید کنندگان به اخطارهای دامپزشکی را عامل اصلی شیوع این بیماری در مزارع می‌داند بنده این موضوع را رد می‌کنم زیرا حجم سرمایه گذاری در مزارع بسیار بالا است که به همین خاطر سرمایه گذاران به این مسئله به اعتنا می‌باشند.

مدیر عامل اتحادیه آبزیان تصریح کرد: با توحه به اینکه 10 روز تا پایان برداشت زمان باقی مانده، اما بر اساس گزارشات و برآورده ها تنها در سال جاری 7 الی 8 هزار تن تولید درمزارع میگو خواهیم داشت که این میزان در مقایسه با سال قبل به نصف کاهش یافته است.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار