فرمانده انتظامي استان زنجان گفت: پدافند غيرعامل يكي از موثرترين و پايدارترين روش هاي دفاعي در برابر تهديدات طبيعي و غير طبيعي است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ سردار عليرضا صالحي درگارگاه آموزشي پدافند غير عامل ويژه معاونين با تاکيد بر ضرورت فرهنگ سازي و آموزش عمومي اصول پدافند غير عامل گفت: کاربردي ساختن اصول پدافند غيرعامل جامعه را در برابر تهديدات مصون ساخته و باعث کاهش آسيب پذيري حوادث و بحران ها خواهد شد.

وي اضافه كرد: سازمان هاي مختلف هرکشور به واسطه نوع وظيفه و ماموريتي که بر عهده دارند همه ساله طر مقام ارشد انتظاميح هاي مختلفي را در مسير ارتقاي توانمندي هاي خود در مقابله با تهديدها در دستور کار خود قرار داده اند.

سردار صالحی اضافه كرد:در نيروهاي مسلح هر كشور نيز انجام صحيـح امورات پشتيـباني و مديريـت اصولي منابع و امكانات يگان هاي نظامي و انتظامـي و برنامه ريزي هاي راهبردي در تـقويت نيروهاي عمل كننده و بنيه دفاعي در دستيابي به نتايج مطلوب از اهميت بسيار ويژه اي برخوردار بوده و طرح هاي متعددي نيز در اين حوزه عملياتي مي شود.

فرمانده انتظامي استان زنجان در ادامه اظهار داشت:‌با توجه به موقعيت راهبُردي جمهوري اسلامي ايران در منطقه و با توجه به ضـرورت آمادگـي كاركنان ناجا در مواجه‌شدن با اقدامات خـصمـانه دشمنان اين مـرز و بـوم در حوزه‌هاي مختلف ،فرماندهي انتظامي استان زنجان نيز اقدامات متعددي را براي اشاعه فرهنگ پدافند غير عامل در سطح يگان‌هاي انتظامي اجرايي كرده است.

سردار صالحي با اشاره به اينکه پدافند غير عامل فقط منحصر به بعد سخت افزاري نيست؛ گفت: در ابعاد مختلف فرهنگي، اجتماعي و فضاي مجازي نيازمند توجه به پدافند غيرعامل هستيم و سرمايه گذاري در اين راستا تضميني براي آسايش و آرامش ملي خواهد بود.

اين مقام ارشد انتظامي به رويكرد پليس دراجراي طرح هاي پدافند غيرعامل نيز اشاره كرد و ادامه داد: نيروي انتظامي نيز با توجه به ماموريت هاي قانوني خود، وظيفه دارد با بررسي هاي لازم و احصاي تهديدها، توجه جدي به مقوله پدافند غيرعامل داشته باشد تا بتواند با يک برنامه ريزي دقيق و حساب شده امنيت مطلوبي را براي مردم به وجود آورد.

سردار صالحي در خاتمه خاطر نشانكرد: با توجه به اهميت پدافند غيرعامل در زمان حوادث، مي‌طلبد همه دستگاه‌ هاي عضو به افزايش آمادگي توجه ويژه‌اي داشته باشند تا در صورت هرگونه تهديد نظامي و وقوع حادثه، خسارات را به حداقل رسانده و در اسرع وقت کار امداد رساني صورت پذيرد.


انتهای پیام/گ


برچسب ها: پدافند ، تهدیدات ، طبیعی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.