اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دچار کم خوابی هستید و نمیه شب از خواب شیرینتان می پرید پیشنهاد می کنیم این گزارش را تا انتها بخوانید...

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، از چک کردن ايميل گرفته تا سر زدن به فيسبوک و اينستاگرام يا خواندن اخبار آخر شب همه و همه از جمله کارهايي هستند که باعث مي شوند تلفن هاي همراه هنگام خواب هم همراه ما باشند.

تا بی خوابی های شبانه ات خوب شود!

فرض کنيد بسيار خسته هستيد و تصميم مي گيريد که استراحت کنيد، اما ناگهان به ياد مي آوريد که بايد ايميلتان را چک کنيد. پس از اين کار ناگهان متوجه مي شويد که تا حد زيادي از خستگيتان کم شده و تصميم مي گيريد سري به شبکه هاي مجازي بزنيد و به اين ترتيب در حالي که در ابتدا بسيار خسته بوديد، اما چند ساعتي را با تلفن هوشمندتان مشغول مي شويدباید بدانید اين اثر در طول موج هاي بين 480 تا 500 نانومتر به اوج خود مي رسد و دچار بی خوابی شبانه می شوید.

بی‌خوابی یکی از مشکلات رایج دنیای امروز است و از هر سه نفر یک نفر در جهان از مشکل کم‌خوابی رنج می‌برد. با این حال، افراد بسیاری از زنگ هشدار تلفن همراه خود برای بیدار شدن از خواب استفاده می‌کنند و به همین علت هنگام خواب، گوشی تلفن همراه را در نزدیکی خود قرار می‌دهند.

تا بی خوابی های شبانه ات خوب شود!

متین نصری روانشناس در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به اینکه مضرات استفاده ازموبایل قبل از خواب در نوجوانان چیست گفت : نوجوانانی که در ساعات پایانی شب از تلفن همراه استفاده می‌کنند، در خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان، از جمله بی‌خوابی و آسیب‌زدن به خود قرار دارند ، چرا که نور تلفن همراه با کاهش میزان هورمون ملاتونین موجب برهم زدن سیکل خواب شده و خوابیدن را مشکل می کند و نوجوانانی که دچار مشکلات خواب هستند، بیش از سایر همسالان خود در خطر صدمه به خود و افکار خودکشی قرار دارند.

تا بی خوابی های شبانه ات خوب شود!

وی اظهار داشت : نور آبی موبایل باعث مي شود ترشح هورمون ملاتونين به تعويق بيفتد ،  اين هورمون به مغز انسان يادآوري مي کند چه زماني فرد بايد به خواب برود. نور آبي گسيل شده از تلفن هاي هوشمند مغز انسان را قانع مي کنند که هنوز براي ترشح هورمون ملاتونين زود است و به اين ترتيب چرخه خواب انسان را به هم مي زنند. البته اين تنها تلفن هاي هوشمند نيستند که چنين نوري ساتع مي کنند و مي توان آن را در تلويزيون ها و نمايشگر تبلت ها نيز مشاهده کرد.

این روانشناس در پایان گفت: بسیاری از نوجوانان عادت دارند قبل از خوابیدن با تلفن موبایل خود برای دوستانشان پیام بفرستند، این کار می تواند موجب کم خوابی در طول شب شده و این کم خوابی می تواند موجب خواب آلودگی در طول روز بعد ، کاهش کارآیی تحصیلی و دیر بیدار شدن از خواب در صبح و بروز اضطراب و کاهش توجه، افت تحصیلی و در نهایت افسردگی شود. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

گزارش از : مریم عبدالهی

انتهای پیام/

برچسب ها: موبایل ، مضرات ، قبل خواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار