به مناسبت روز پدافند غير عامل، همايش پدافند غيرعامل و تهديدات سايبری با حضور رئيس دانشگاه قم، مدير کل پدافند غير عامل استان قم، جانشين قرارگاه پدافند سايبري کشور و جمعی از دانشجويان در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در این مراسم، دبیر کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه قم با بیان اینکه اصل دفاع در همه موجودات وجود دارد، گفت: عمل دفاع برای انسان امری فطری است و برای حیات لازم است. 

وی حیات، استقلال و عزت را سه اصل اساسی عنوان کرد و گفت: اگر دفاعی صورت می‌گیرد باید بر اساس این سه اصل باشد. 

حجت الاسلام وزیری فرد تصریح کرد: حیات بدون استقلال و عزت ننگ است و این‌‌ همان چیزی است که امام حسین (ع) آن را برای خود و دیگران نمی‌پسندید. 

وی با بیان اینکه باید همیشه در برابر دشمن آماده بود، افزود: به فرموده مولا علی (ع) باید همیشه در برابر دشمن چشم و گوشمان باز باشد و نباید فکر کرد دشمن غافل شده و خواب است. 

حجت الاسلام وزیری با اشاره به اینکه سیاست امیرالمؤمنین (ع) این است همه مرز‌ها بسته شود و اجازه نفوز به دشمن داده نشود، گفت: اینکه دشمن به درون خانه و زندگی ما نفوذ پیدا کند و سیاست‌های خود را به ما القا کند، غلط است. 

وی معرفی وسیع و عمیق پدافند غیرعامل را ضرورت‌های این حوزه دانست و گفت: باید اعتراف کنیم که این مقوله را به خوبی نشناخته‌ایم و نتوانسته‌ایم آن را معرفی کنیم. 

دبیرکمیته پدافند غیر عامل دانشگاه قم با بیان اینکه نباید تنها بر اساس تهدیدات موجود دشمن پدافند غیر عامل صورت بگیرد، گفت: دشمن را به حساب نیاوردن، وادادگی و ترس در برابر دشمن از چالش‌های عمده پدافند غیر عامل است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.