مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: با مجهزکردن جامعه و نسل جوانان به سواد رسانه‌ای خطر انحرافات شبکه‌های اجتماعی را کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: مقوله‌ی سواد رسانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که سال‌هاست در بسیاری از کشورهای دنیا سواد رسانه‌ای به عنوان دروس اصلی در مدارس آموزش داده می‌شود اما در کشور ما هنوز جایگاه ویژه‌ای را به دست نیاورده است.

جواد علما تصریح کرد: با ورود ماهواره، اینترنت و بازی‌های کامپیوتری به کشورمان که با هدف سرگرم کردن نسل جوان و دورکردن آنان از شرکت فعال در فضای علمی، سیاسی و فرهنگی جامعه انجام شد، زنگ خطر برای مسوولان امر به صدا درآمد ولی عملکرد نادرست مسوولین از این مسأله سرعت تخریب جامعه را افزایش داد.

وی تقویت باورهای دینی و نهادینه کردن اخلاق صحیح اسلامی در جامعه را اولین پیش‌نیاز مواجهه هوشمندانه با این پدیده دانست و افزود: نوجوانان نقطه هدف جنگ نرم دشمن هستند پس باید نوجوانان امروز جامعه با الگو پذیری از حسین فهمیده یک نوجوان بسیجی هشت سال دفاع مقدس مسیر هدایت خود را پیدا و این راه ادامه دهند.

مسوول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: خانواده‌ها که اولین مرجع تاثیرپذیری فرزندان خود هستند، باید حتما مجهز به سواد رسانه‌ای شوند، همچنین آموزش و پرورش و بویژه معلمان با مسلح شدن در این جبهه فرهنگی قادرند خطرات جنگ نرم دشمن را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی فضای مجازی و دیگر نهادهای وابسته نیز باید پیش‌قدم در مقوله سواد رسانه‌ای باشند، خاطرنشان کرد: با دارا بودن دانش رسانه‌ای افراد جامعه مدیریت برنامه‌های فضای مجازی را خود برعهده می‌گیرند و خوارک رسانه‌ای خود را آنطور که لازم است انتخاب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند رسانه‌های مخرب دنیا برای زندگی آنها تصمیم بگیرند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.