با توجه به فعالیت در زمینه آواز و موسیقی پاپ می‌گویم فعالیت موثر در ترویج فرهنگ عاشورا نداشته‌ایم.

چنگیز حبیبیان خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اجرای قطعات مناسبتی و آیینی گفت: این مسئله یک امر دلی است و زمانی که برای رضای خدا و ارادت به اهل بیت (ع) باشد قطعا تاثیر خود را هم خواهد داشت، فعالیت در این عرصه علاوه بر تاثیر در بین مردم جامعه بر تعالی شخصیتی و دینی فرد هم موثر است.

وی ادامه داد: در آثار تقدیمی به امام حسین (ع)ذبیشتر بر جنبه آزادگی و ایستادگی ایشان تاکید دارم و آنچه که بر دوش همه ماست زنده نگه داشتن قیام عاشورا و برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم‌های محرم است.

حبیبیان در رابطه به جایگاه موسیقی عاشورایی در عصر حاضر اظهار کرد: به طور کلی ما هیچ چیز را در جایگاه خود قرار نداده‌ایم با توجه به اینکه بنده هم در زمینه آواز و هم موسیقی پاپ فعالیت کرده‌ام، می‌گویم که در مورد واقعه عاشورا و ترویج فرهنگ عاشورایی خیلی فعالیت موثری نداشته‌ایم، دهه ابتدایی محرم زمان کوتاهی برای بیان فضلیت‌های امام حسین (ع) و درس‌هایی واقعه عاشورا است.

وی ادامه داد: پدرم از مداحان قدیم به مقام‌های عاشقی و ردیف‌های آوازی آشنا بودند، من فکر می‌کنم دانستند ردیف‌های آوازی و آشنایی با موسیقی تا حدودی برای مداحی لازم است زیرا همان طور که روح‌الله خالقی گفته، موسیقی ما نشات گرفته از تعزیه است.

وی بیان کرد: بسیاری از ملودی‌ها امروز بر اساس مداحی‌های قدیم است اما بعد گفته شد که ترانه‌ها و ملودی های موسیقی وارد مداحی شده است در صورتی چنین نیست.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار