با نصب یک پرچم و یا قرار دادن شمع مشکی در فضای خانه، به فرزندان نشان دهیم که در ایام خاصی هستیم.

امان ا... قرایی مقدم، جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ماه محرم فرصتی است که می توان فرزندان را از اسیب های اجتماعی اینده دور کرد اظهار کرد:از ماه محرم می توان در تشکیل هویت دینی در فرزندان کمک گرفت که این ایجاد هویت  در ورود فرزندانمان به اسیب های اجتماعی ، هنجارها و جرایم در زمان بحرانی و حساس زندگیشان جنبه پیشگیرانه دارد.

وی در خصوص مشارکت جوانان و نوجوانان در عزاداری محرم تصریح کرد : در این ایام بهتر است برخی از مسعولیت ها را به فرزندانمان بسپاریم از جمله نصب پرچم ها ، پذیرایی شیر ، خرما ، چای و ... تا به شخصیت او احترام گذاشته و  یاد اور شویم که در ایام خاصی هستیم

این جامعه شناس ادامه داد : جوانان و نوجوانان با شرکت در چنین مراسماتی ایثار ، از خودگذشتگی ، ظلم ستیزی ، یاری دادن به مظلوم ، دعا و مناجات را درک کرده و احترام به والدین، ارزش های دینی، رفتارهای خداپسندانه در انها نهادینه و تقویت می شود.


قرایی مقدم در پایان گفت : اگر جوان یا نوجوانتان علاقه ای به شرکت در مراسمات عزاداری نشان نمی دهند والدین  با نصب پرچم و یا قرار دادن شمع مشکی در فضای خانه به انها یاد اور شوند که در ایام خاصی هستند و باید به ان احترام بگذارند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار