«رنگِ زن» و گالری دنا، چشم به راه مخاطبان نقاشی است.

مریم حسین‌زاده، هنرمند نقاش در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «رنگِ زن» عنوان نمایشگاه من است که این روز‌ها در گالری دنا برپاست. در این نمایشگاه 20 اثر با مدیای نقاشی و تکنیک اکریلیک کار شده است.

وی افزود: سبک کار‌ها انتزاعی و فیگوراتیو بوده و در ابعاد مختلف اجرا شده است. در بیشتر کار‌ها پرتره‌ زن و موقعیت‌های او کار شده که رنگ در اولویت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای تابلو‌های این نمایشگاه دو مفهوم را در نظر داشتم، اول توجه به «رنگِ زن» به عنوان نقاش کار‌ها و دیگری «رنگِ زن» که فیگوراتیو زن با رنگ‌های مختلف کار شده است.

حسین‌زاده اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 30 نمایشگاه انفرادی داشتم که هر نمایشگاه با اینکه تفاوت‌های قابل توجهی با نمایشگاه‌های قبلی دارد اما در ادامه آن‌هاست. به طور مشخص «رنگِ زن» در ادامه نمایشگاهی است که چند ما پیش در کشور آلمان برگزار کردم.

وی ادامه داد: در یک دوره کاری خطوط ممکن است به رنگ حجمی تبدیل شوند و یا اساساً رنگ‌های تیره به موقعیت روشن برسند که این موضوع در مورد‌ کارهای اخیر من به وضوح مشهود است. حذف رنگ‌ها و یا حذف بعضی خط‌ها موقعیت‌های مدرن را در آثار من ایجاد کرده است.

وی گفت: وقتی که قلمو بدست می‌گیرم به همان راهی که از ابتدا  در ذهن داشتم، فکر می‌کنم و همان سیر را پیش می‌گیرم و اثری خلق می‌کنم که به لحاظ فر هنگ و نقاشی به نقاشی ایران کمک کند. اینکه مخاطب تا چه اندازه بتواند خود را در موقعیت‌های نقاشی قرار دهد، کار اوست و من هیچ‌گاه نمی‌ایستم تا مخاطب به من برسد.

وی یادآور شد: همسویی مخاطب با آثار هنری زمانی پیش می‌رود که رسانه‌ها، خبر‌گزاری‌ها و منتقدین هر کدام به درستی کار خود را انجام دهند و در فضایی که ایجاد می‌شود، مخاطب با هنر روز بیشتر آشنا شود و پیگیر آن باشد.

گفتنی است که این نمایشگاه تا 18 آبان در گالری دنا میزبان هنر‌دوستان است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار