رئیس سازمان بسیج کارگری از امضای تفاهم نامه در جهت هم‌افزایی پتانسیل‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان بسیج کارگری در بهره‌وری بیشتر آموزش‌های کارگران و شاغلین کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز سرهنگ رمضانعلی طالبی رئیس سازمان بسیج کارگری در نشست خبری امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان بسیج کارگری گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان بسیج کارگری در بهره‌وری بیشتر آموزش‌های کارگران و شاغلین کشور و نیز ایجاد انگیزه‌های کارآفرینی در کارگران علی الخصوص کارگران بسیجی و همچنین در جهت هم‌افزایی پتانسیل‌های هر دو سازمان تفاهم نامه همکاری را ترتیب داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج کارگری افزود: بسیج ظرفیت فرا دستگاهی که امکان استفاده بهینه از دستگاه‌های آن وجود دارد و از این به بعد می‌توانیم با استفاده از ظرفیت آنها در سطح کشور مهارت‌های کارکنان و حتی بیکاران را بالا ببریم و امکانات لازم را فراهم کنیم که این مهم با امضای این توافق‌نامه در کشور محقق خواهد شد. 

وی عنوان کرد: این توافق‌نامه برای 500 هزار نفر ظرف مدت 4 سال پیش‌بینی شده که در آن دو عرصه مطرح است. یکی افرادی که فاقد شغل هستند و ضعف مهارت‌ها و آموزش‌ها امکان استفاده از توانمندی‌های آنها را محدود کرده و دوم نیروی شاغلین کشور هستند که آمار بالایی را در جامعه دارند که امکان آموزش و ارتقای مهارت‌های آنها و ایجاد تنوع مهارتی برای آنها می‌توانیم ظرفیت تولید کشور را بالا ببریم. 

سرهنگ طالبی اظهار داشت: اگر در سازمان‌ها، کارخانه‌ها و دیگر مراکز بزرگ تعدیل نیرو اتفاق افتد به علت ضعف آموزشی و فقدان مهارت‌هاست که کارگر قادر نخواهد بود با مهارت‌های اندک خود به کار خود ادامه داد. اما با افزایش مهارت‌ها می‌توانیم به استحکام،‌ پایبندی و بهره‌وری آنها در شغل‌های خود کمک کنیم بنابراین این تفاهم‌نامه مربوط به بخشی در عرصه صنعت در تولید و بخشی در خارج از این عرصه است. 

سرهنگ طالبی در خصوص پیشنهادهایی که از سوی دکتر پرند رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: پیشنهادهایی که از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مطرح است شامل طرح یک تحت عنوان توانمند سازی و ارائه آموزشهای مهارتی برای روستائیان، عشایر، ساکنین مناطق محروم و مرزی است برای اشتغال پایدار ،‌طرح 2 برای تولید، بازاریابی و فروش است که باید به صورت چرخه کامل دیده شود. (کارگرانی که در مراکز مختلف کار می‌کنند بتوانند خانواده‌هایشان را وارد گردش تولید کنند) و طرح آموزشی 3 در قالب طرح امید است که در حوزه آموزش های مجازی بین سازمان‌ فنی و حرفه‌ای و شبکه رایتل وجود دارد. که برای ارتقای شرایط پایداری یک شغل و یک کارگر راههای پیشنهادی توسط رئیس مربوطه را مطالعه می‌کنیم و برای آنها تصمیم گیری خواهیم کرد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه باعث می‌شود تصویر ذهنی در افکار عمومی مخاطبین روشن‌تر شود و همچنین نیروهای بسیجی که مستحق آموزش هستند را به دقت تجزیه و تحلیل کنیم و با استفاده بهینه با شتاب بیشتر ظرف مدت 4 سال با برنامه‌های آموزشی آنها را ساماندهی کنیم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار