استاندار خراسان رضوی از منطقه سنگان خواف به عنوان عسلویه معدنی شرق کشور یاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان ازمنطقه سنگان خواف به عنوان عسلویه معدنی شرق کشور یاد کرد و گفت: برآورد قطعی ذخیره مواد معدنی در منطقه سنگان خواف یک میلیارد و 200 میلیون تن است.

وی با بیان این که در همین چارچوب 15 هزار اشتغال مستقیم ایجاد می شود؛ افزود: بر اساس پیش بینی، حدود 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعت فولاد منطقه سنگان انجام می شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به چشم انداز تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله در منطقه سنگان خواف گفت: برای تحقق این مهم در دوره بهره برداری نیاز به سالانه 22 میلیون لیتر آب، 375 میلیون مترمکعب گاز و 285 مگاوات برق است که باید از هم اکنون برای تامین آن برنامه ریزی کرد.

رشیدیان به ایجاد کنسرسیومی به منظور پیگیری و تحقق مطالبات سرمایه گذاران در منطقه سنگان اشاره و بیان کرد: از این طریق می توان برای تسریع دررفع مشکلات سرمایه گذاران اقدام کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد خوشه تولید فولاد به عنوان یکی از راهبردهای مهم توسعه خراسان رضوی افزود: با توجه به گسترش روزافزون تولیدات دانش بنیان در حوزه فولاد، باید برنامه ریزی ها در این جهت و با هدف پرهیز از خام فروشی باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با ایجاد زنجیره ارزش در صنعت فولاد می توان ارزش افزوده در خور توجهی را به اقتصاد این استان تزریق کرد.
معادن سنگ آهن سنگان از حدود ۶۰۰ سال پیش شناخته شده بطوری که معادنی با همین عنوان در کتاب ˈنزهت القلوبˈ حمدالله مستوفی ذکر شده است.

عملیات اکتشافات اولیه در این معادن طی سالهای ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۸ شمسی توسط بخش خصوصی انجام شد و در ادامه از سال ۱۳۶۲ شناخت پارامترهای کیفی و کمی این کانسار توسط شرکت ملی فولاد ایران به منظور استخراج و فرآوری کانسنگ برای تولید کنسانتره آهن با عیار بالا آغاز شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.