معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان از آمادگی 329مدرسه استان برای برگزاری دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،افشین خوشگوار گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای به عنوان یکی از برنامه‌ها و طرح‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش در بخش ورزش در اولویت کاری استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: استان کردستان هم به مانند سایر مناطق کشور مقدمات لازم برای آغاز این رویداد ورزشی، فرهنگی را فراهم کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: این المپیاد اهدافی چون ایجاد نشاط و شادابی، ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی، شناسایی استعدادهای ورزشی و ایجاد نهضت دواطلبی در ورزش را دنبال می کند، تلاش شده مشارکت پذیری تمام بخش‌ها و مدرسه محوری بیشتر از سایر بخش ها نمود داشته باشد.

خوشگوار از اجرای دومین المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در 329 مدرسه استان خبر داد و گفت: این مدارس شامل مدارس مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در هر دو بخش دختران و پسران می شود که در مجموع 87 هزار و 373 دانش آموز را در سطح استان تحت پوشش قرار می دهد.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام وزارت خانه، المپیاد ورزشی درون مدرسه ای از ششم تا 13 آبان ماه در سطح کشور انجام می‌شود که در استان کردستان هم در روز 12 آبان‌ماه، مراسم افتتاحیه نمادین استانی با حضور مسئولان استان و ناظران وزارتی آغاز خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در پایان گفت: تیم‌های نظارتی استان متشکل از کارشناسان تربیت بدنی و معلمان مجرب تربیت بدنی نظارت بر این رویداد دانش آموزی را برعهده خواهند داشت.

انتهای پیام/ ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.